Z zewnątrz odnowiona klasa C ma zmieniony przód, reflektory i lampy tylne, zderzaki mają srebrną listwę wykończeniową. Wewnątrz znajdziemy wiele elementów zaadoptowanych z klasy E oraz S – w opcji dostępny jest cyfrowy wyświetlacz z możliwością wyboru jednego z trzech sposobów prezentowania wskaźników.
Systemy audio oraz nawigację można obsługiwać na panelu dotykowym lub głosowo (system Linguatronic).
Nowa klasa C - podobnie jak E oraz S - jest przystosowana do jazdy półautomatycznej (na kilkadziesiąt sekund elektronika może przejąć kontrolę nad autem bez udziału kierowcy).
W opcji dostępne są reflektory LED Multibeam – to nowość w klasie C. Reflektory składają się z 84 indywidualnie sterowanych diod LED. Pozwala to na bardzo szybką, elektroniczną regulację świateł przednich w zależności od sytuacji na drodze.
Z wyższych klas zaadoptowany jest także system Energizing Comfort Control łączący klimatyzację, ogrzewanie wnętrza, masaż, system audio – wszystkie funkcje dostosowywane są do nastroju i potrzeb kierowcy.
Mercedes zapowiada także prezentację w Genewie nowych silników benzynowych i diesli oraz hybryd typu plug-in, jednak jak na razie szczegółów nie podaje.