W przypadku niemieckiej limuzyny do sprawdzenia poziomu bezpieczeństwa wykorzystano odmianę 220d w specyfikacji Avantgarde. Z kolei Peugeot 3008 poddany testowi zderzeniowemu miał pod maską silnik 1.6 Hdi, a poziom wyposażenia to Active.
Oba samochody uzyskały maksymalną notę pięciu gwiazdek. Jednak szczątkowe wyniki przedstawiają się różnie dla pojazdów poddanym próbie.
Mercedes zapewnia dorosłym ochronę na poziomie 95 proc., a dzieciom – 90 proc. Z kolei bezpieczeństwo pieszych oceniono na 77 proc. Na końcową notę sklada się jeszcze liczba systemów asystujących, ktore poprawiają bezpieczeństwo podróżowania. Ten element w przypadku Mercedesa został wyceniony na 62 proc.
W przypadku Peugeota 3008 poszczególne wartości są nieco niższe niż w Mercedesie. Bezpieczeństwo dorosłych osób podróżujących tym autem oceniono na 86 proc, a dzieci na 85 proc. Z kolei ochrona pieszych wynosi w tym przypadku 67 proc., a za poziom systemów asystujących przyznano 58 proc.
Galeria zdjęć
Wprawdzie na pierwszy rzut oka nie wygląda to dobrze, ale tak wyglada przód auta, które zapewnia pasażerom wysoki poziom bezpieczeństwa
Przód Peugeota 3008 mocno się odkształcił, ale strefa pasażerska pozostała nienaruszona
Wysoko podniesiona maska to efekt odpalenia ładunków pirotechnicznych systemu, który ma ograniczać obrażenia pieszego
Podczas testu sprawdza się również bezpieczeństwo po uderzeniu w bok pojazdu
Dzięki kurtynom udaje się ograniczyć obrażenia głowy po uderzeniu w bok auta
Z boku deformacja karoserii Peugeota 3008 nie jest poważna
Jedną z prób jest uderzenie przodem w sztywną barierę
Po teście przodem Mercedes klasy E nie jest poważnie uszkodzony
Uderzenie z boku jest jednym z bardziej niebezpiecznych rodzajów wypadków
Najnowszy Mercedes klasy E zadebiutował w 2016 roku
W wersji 220d samochód ma 4-cylindrowy silnik o mocy 194 KM
Auto po uderzeniu z boku imitującym zderzenie z latarnią
Mocno zdeformowany przód auta po zderzeniu przodem częścią pojazdu. Strefa pasażerska pozostała nienaruszona