Monza Concept jest zapowiedzią tego, czego w przyszłości mogą spodziewać się klienci niemieckiej marki. Samochód odznacza się aerodynamiczną sylwetką oraz wykorzystaniem nowych rozwiązań w układzie napędowym i systemach audio-informacyjnych.

Opel wykorzystał tu dużo nowości stylistycznych. Wyraźnie zarysowana maska przechodzi w nisko opadający zderzak i ma ciekawy kształt reflektorów, co podkreśla mocny charakter samochodu. Znajdziemy też typowe dla Opla przetłoczenie na masce — teraz bardziej trójwymiarowe i lepiej widoczne oraz chromowaną listwę z logo marki na osłonie chłodnicy. Kolejny element podkreślający sportowy wizerunek to zagłębienia pod reflektorami.

Sportowa estetyka modeli Opla zawsze związana była z funkcjonalnością. Monza Concept nie różni się pod tym względem od nowatorskiego w swoich czasach Opla Monza Coupe produkowanego w latach 1978–1986. Również w nim elegancję i dynamikę stylu połączono z przemyślanymi oraz funkcjonalnymi rozwiązaniami dla kierowcy i pasażerów. Podobieństwa między obydwoma pojazdami widać także w takich elementach, jak duże przeszklone powierzchnie i niska dolna krawędź bocznych szyb.

Poprzednia Monza była pierwszym samochodem na rynku wyposażonym w cyfrowy zestaw wskaźników. W Monzy Concept również zastosowano to rozwiązanie.

Monza Concept to najnowszy efekt wizjonerskiego projektu przygotowywanego przez firmę Opel na targi IAA. Jednak tradycja ta sięga już 1965 roku i spektakularnego Opla Experimental GT. W tamtym czasie Opel był pierwszym producentem samochodów w Europie, który przygotował koncepcyjną wersję studyjną i zaprezentował ją na targach motoryzacyjnych. Experimental GT wywołał entuzjazm wśród dziennikarzy i publiczności oraz zapoczątkował zwyczaj budowania samochodów koncepcyjnych jako sposobu na przedstawienie innowacyjnych pomysłów i przyszłych rozwiązań przygotowywanych na potrzeby seryjnych modeli. Studyjne Ople z lat 60. XX wieku odniosły taki sukces, że wkrótce wszyscy europejscy konkurenci marki zaczęli konstruować i prezentować własne analogiczne projekty.

Experimental GT wywołał entuzjazm wśród dziennikarzy i publiczności oraz zapoczątkował zwyczaj budowania samochodów koncepcyjnych jako sposobu na przedstawienie innowacyjnych pomysłów i przyszłych rozwiązań przygotowywanych na potrzeby seryjnych modeli. Studyjne Ople z lat 60. XX wieku odniosły taki sukces, że wkrótce wszyscy europejscy konkurenci marki zaczęli konstruować i prezentować własne analogiczne projekty.