• W Polsce największym wzięciem cieszą się nie te auta, których cena jest najniższa, ale przede wszystkim odmiany nieco droższe i lepiej wyposażone z większym silnikiem.
  • Najwięcej klientów zostawiło w salonie ok 100 tys. zł za kompaktową Corollę. To hybrydowa odmiana Comfort z silnikiem 1,8 l.
  • Toyota Corolla to obecnie numer 1 w Polsce, gdyż od stycznia do końca maja zarejestrowano 6853 egz. Na kolejnych miejscach Skoda Octavia (5863 sztuki) i Toyota Yaris (5118 sztuk).

Im niższa cena tym większe szanse powodzenia? Niekoniecznie. Na przykładzie jednego z najpopularniejszych nowych aut w Polsce (numer 1 w Polsce, gdyż od stycznia do końca maja zarejestrowano 6853 egz.) sprawdziliśmy jakie są preferencje nabywców. Okazuje się, że największym wzięciem cieszą się nie te, których cena jest najniższa, ale przede wszystkim odmiany nieco droższe i lepiej wyposażone z większym silnikiem. Oczywiście nie oznacza to jednak, że najtańszą Corollę klienci omijając z daleka. Nic z tego.

W przypadku Corolli jednego możemy być pewni. To hybrydowy napęd rządzi. Ponad połowa nabywców (aż 56 proc.) wybrała w 2019 roku zelektryfikowaną odmianę. Innymi słowy w ścisłej czołówce znalazła się Corolla z silnikiem 1,8 l. Na drugim miejscu zaś benzynowa 1,6 l (24 proc.). Na końcu zaś z takimi samymi udziałami (po 10 proc.) sklasyfikowano modele z benzynowym silnikiem 1,2 Turbo o mocy 116 KM oraz najmocniejszą hybrydę, czyli 2,0 l o mocy 184 KM.

Podobne preferencje dotyczą wersji wyposażenia. Najtańszy Active wybrało zaledwie 12 proc. nabywców. Jeszcze mniej, bo odpowiednio 6 i 9 proc. zdecydowało się zaś na najbogatsze Selection i Executive. Zdecydowanie dominuje zaś dość dobrze wyposażony Comfort (aż 72 proc.). W praktyce oznacza to tyle, że najwięcej klientów zostawiło w salonie ok 100 tys. zł za kompaktową Corollę. Gdy brać pod uwagę najnowsze cenniki okazuje się, że tyle trzeba obecnie zapłacić za najpopularniejszą odmianę, czyli hybrydową Corollę 1,8 l w wersji Comfort. Precyzując: 98 900 zł za odmianę pięciodrzwiową, 100 900 zł za sedana i 111 900 zł za kombi.

Co w zamian? Zamiast długiej listy wyposażenia wskażemy kilka dodatków, których próżno szukać w najtańszej Corolli Active z najmniejszym benzynowym silnikiem. Wybierając odmianę Comfort zyskujemy dość praktyczne elementy wyposażenie. To oznacza automatyczną klimatyzację dwustrefową, nawiewy w drugim rzędzie, tylny podłokietnik, radio multimedialne Toyota Touch 2 z kolorowym ekranem dotykowym, kieszenie w oparciach siedzeń, kamerę cofania, światła przeciwmgielne LED czy relingi. Na dodatek jeszcze tak użyteczne dodatki (które powinny być właściwie w każdym samochodzie) jak kierownica obszyta skórą czy gałka dźwigni zmiany biegów. Całkiem nieźle.