- Z brytyjskiego raportu wynika, że Chiny produkują więcej aut niż USA, Japonia i Niemcy razem wzięte
- Niemal 20 samochodów na minutę - tyle produkują Grupa Volkswagen oraz koncern Toyota
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Ilość, a nie jakość - im więcej aut, tym wyższa pozycja w rankingu. Nietrudno zgadnąć, że w czołówce znajdują się najwięksi globalni producenci z całego świata, czyli Toyota, Volkswagen, Hyundai, General Motors i Ford. Według analityków Moneyshake (porównywarka usług leasingowych w Wielkiej Brytanii) Toyota i Volkswagen mogą poszczycić się bardzo zbliżonymi wynikami. W obu przypadkach (pod uwagę brane są wszystkie marki należące do koncernów) co minutę powstaje niemal 20 aut.
Najwięksi producenci samochodów
Miejsce | Firma (wliczono produkcję innych marek w ramach grupy) | Produkcja aut w ciągu minuty (egzemplarze) |
1 | Toyota | 19,9 |
2 | Volkswagen | 19,8 |
3 | Hyundai | 13,7 |
4 | General Motors | 13,0 |
5 | Ford | 12,2 |
6 | Nissan | 11,0 |
7 | Honda | 10,0 |
8 | FCA | 8,8 |
9 | Renault | 7,9 |
10 | PSA | 6,9 |
Pod lupę wzięto nie tylko producentów samochodów, ale i poszczególne kraje. Tu zaś różnice są znacznie większe. Niekwestionowanym liderem są Chiny z wynikiem 48,9 aut na minutę. Pozostali w rankingu mocno zaś tracą do azjatyckiej potęgi. Z brytyjskiego raportu wynika, że Chiny produkują więcej niż USA, Japonia i Niemcy razem wzięte. Na tym nie koniec.
Najwięksi producenci samochodów - kraje
Miejsce | Państwo | Produkcja aut w ciągu minuty (egzemplarze) |
1 | Chiny | 48,9 |
2 | USA | 20,7 |
3 | Japonia | 18,4 |
4 | Niemcy | 8,9 |
5 | Indie | 8,6 |
6 | Meksyk | 7,6 |
7 | Korea Południowa | 7,5 |
8 | Brazylia | 5,6 |
9 | Hiszpania | 5,4 |
10 | Francja | 4,2 |
W raporcie nie zabrakło jakże modnej elektromobilności. Znamienne, że skupiono się na czymś innym niż produkcja. Analitycy sprawdzili bowiem sprzedaż nowych samochodów. Czy wyniki są zaskakujące? O ile pozycja numer jeden nie jest niespodzianką, to zapewne niejeden miłośnik motoryzacji może się zdziwić, sprawdzając kolejne pozycje na liście. Wystarczy zresztą zerknąć do tabeli.
Największa sprzedaż – samochody elektryczne
Miejsce | Firma | Sprzedaż w ciągu jednej minuty (liczba egzemplarzy) |
1 | Tesla | 42 |
2 | BYD | 26 |
3 | BJEV | 18 |
4 | BMW | 15 |
5 | Nissan | 10 |
6 | Volkswagen | 9 |
6 | SAIC | 9 |
6 | Geely | 9 |
9 | Hyundai | 8 |
10 | Renault | 7 |
W raporcie wskazano, że tak dobry wynik Tesli to zasługa m.in. niedrogiego Modelu 3. Okazuje się, że jest więcej chętnych na nowe auta elektryczne amerykańskiej marki niż na zelektryfikowane konstrukcje BMW, Nissana, Volkswagena i Renault razem wziętych. Niemniej pod względem popytu dominują Chiny (już ponad milion rocznie).
Gdy jednak podzielono sprzedaż elektryków, uwzględniając liczbę mieszkańców (eksperci Money Shake przeliczyli sprzedaż na 10 tys. mieszkańców), to chiński rynek znalazł się dopiero na 9. miejscu (7 aut dziennie). Wówczas w czołówce znalazły się takie kraje jak: Norwegia (średnio 148 aut dziennie), Szwecja (41), Holandia (40), Kanada (15), Niemcy (13), Wielka Brytania (11), USA (10) i Francja (9).