Początek roku to w Mercedesie aż dwie kampanie naprawcze związane z bezpieczeństwem. Aż pięć różnych modeli typów: 118, 177, 247, 253 oraz 293 (czyli Klasa A, CLA, Klasa B oraz modele GLC i EQC) wyposażono w wadliwe poduszki powietrzne po stronie kierowcy. Mercedes ostrzega, że „w razie wypadku z aktywacją poduszki powietrznej mogłaby się ona oddzielić od płyty podstawowej i wtargnąć z wysoką prędkością do wnętrza pojazdu”.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoW ramach kampanii Mercedes przeprowadzi kontrolę oraz dokona ewentualnej wymiany poduszki na nową. Akcją objęto 233 auta.
Znacznie mniej, bo zaledwie 16 Mercedesów Klasy A (Typ 177) objęto kontrolą spawu regulacji wysokości lewego przedniego fotela. Okazuje się, że w razie zderzenia może dojść do pęknięcia mocowania. W konsekwencji fotel może opuścić się do przodu, co może znacząco ograniczyć funkcję ochronną poduszki powietrznej a nawet doprowadzić do poważnych obrażeń podróżującej osoby.