Początek roku to w Mercedesie aż dwie kampanie naprawcze związane z bezpieczeństwem. Aż pięć różnych modeli typów: 118, 177, 247, 253 oraz 293 (czyli Klasa A, CLA, Klasa B oraz modele GLC i EQC) wyposażono w wadliwe poduszki powietrzne po stronie kierowcy. Mercedes ostrzega, że „w razie wypadku z aktywacją poduszki powietrznej mogłaby się ona oddzielić od płyty podstawowej i wtargnąć z wysoką prędkością do wnętrza pojazdu”.

W ramach kampanii Mercedes przeprowadzi kontrolę oraz dokona ewentualnej wymiany poduszki na nową. Akcją objęto 233 auta.

Znacznie mniej, bo zaledwie 16 Mercedesów Klasy A (Typ 177) objęto kontrolą spawu regulacji wysokości lewego przedniego fotela. Okazuje się, że w razie zderzenia może dojść do pęknięcia mocowania. W konsekwencji fotel może opuścić się do przodu, co może znacząco ograniczyć funkcję ochronną poduszki powietrznej a nawet doprowadzić do poważnych obrażeń podróżującej osoby.