- Continental ogłosił likwidację trzy tys. miejsc pracy, po wcześniejszym zwolnieniu 7150 osób rok temu
- Likwidacja etatów obejmie dział badań i rozwoju oraz programistów, a także zamknięcie zakładu w Norymberdze
- Celem Continentala jest ograniczenie wydatków na badania i rozwój do poziomu poniżej 10 proc. obrotów do 2028 r
Pogarszająca się sytuacja w branży motoryzacyjnej doprowadziła do niespotykanego kryzysu, który dzisiaj odczuwają w dużej mierze europejskie koncerny. Jedną z firm, która na własnej skórze odczuła zapaść na rynku motoryzacyjnym, jest Continental. Już rok temu niemiecki producent zapowiedział, że chce zwolnić 7150 osób. Teraz koncern poinformował, że zamierza rozstać się z kolejnymi pracownikami — zatrudnienie stracą trzy tys. osób.
Continental łącznie zwolni ponad 10 tys. osób
Ubiegłoroczna pula zwolnień, informuje serwis merkur.de, miała zostać wdrożona już w 80-90 proc. Spośród zwalnianych 7150 osób aż 5400 pracowało w administracji, 1750 w dziale rozwoju. Jeżeli do tej liczby dodamy kolejne trzy tys. osób, okazuje się, że w krótkim czasie Continental rozstanie się z ponad 10 tys. pracowników.
Zapowiadana likwidacja trzech tys. etatów obejmie dział badań i rozwoju. Całkowicie zostanie zlikwidowany m.in. zakład w Norymberdze. Zwolnienia obejmą również programistów. W największym zakładzie motoryzacyjnym Continentala we Frankfurcie, gdzie pracują cztery tys. osób, pracę straci 220 programistów. Kolejne setki osób zostaną pozbawione pracy w innych zakładach koncernu.
Cały proces zwolnień ma być "społecznie akceptowalny"
Pracowników zwalnia także spółka zależna Eletrobit, która działa w branży oprogramowania. Tu pracę straci 480 osób, z czego 330 w samych Niemczech. Jak dodaje merkur.de, rzeczniczka firmy w odpowiedzi na pytanie Niemieckiej Agencji Prasowej (DPA) nie podała więcej szczegółów dotyczących miejsc, w których nastąpią zwolnienia.
Niemiecki koncern chce, aby cały proces zwolnień był społecznie akceptowalny. W ocenie Continentala duża część zwolnień powinna przebiegać w sposób naturalny, np. poprzez przechodzenie na emeryturę. Wszystko to ma pozwolić osiągnąć cel, jakim jest ograniczenie wydatków na badania i rozwój do poziomu poniżej 10 proc. obrotów do 2028 r.
Jak na razie zwolnienia przeprowadzane w koncernie Continentala omijają Polskę. Redukcja zatrudnień dotyczy wyłącznie sektora automotive, który jest nieobecny na polskim rynku. W przypadku sektora oponiarskiego nie wprowadzono żadnych zmian.