- W 2024 roku rynek nowych chińskich samochodów w Polsce urósł o imponujące 3000 proc.
- W liczbach bezwzględnych liczby są jednak wciąż niewielkie
- Eksperci przewidują, że używane chińskie samochody pojawią się na rynku w większej liczbie dopiero w 2026 r.,
Liczby mówiące o sprzedaży nowych chińskich samochodów w Polsce nie są na razie szokujące. Znaczący udział w rynku uzyskało jedynie kiedyś brytyjskie, obecnie chińskie MG z liczbą 7104 sprzedanych samochodów w 2024 r. Poza MG jeszcze tylko cztery chińskie marki mogą pochwalić się sprzedażą na poziomie wyższym niż 500 pojazdów w 2024 r.
Najpopularniejsze w Polsce chińskie samochody to…
Oto 10 najpopularniejszych W Polsce chińskich marek samochodów z liczbą sprzedanych pojazdów w 2024 r. W nawiasach podajemy liczbę pierwszych rejestracji w 2023 r. (dane za autoDNA).
- MG – 7104 (85)
- Baic – 1748 (9)
- Omoda – 1106 (0)
- Jaecoo – 506 (0)
- BYD – 449 (12)
- Maxus – 175 (154)
- Forthing – 80 (0)
- Seres – 23 (20)
- DFSK – 29 (14)
- Lynk&Co – 34 (6)
W sumie w 2024 r. Zarejestrowano w Polsce 11 tys. 335 chińskich samochodów.
Przeczytaj także: Donald Trump zapowiedział nowe cła na samochody. Hyundai i Toyota mają kłopot
Najpopularniejsze w Polsce chińskie modele samochodów to...
Najpopularniejszym chińskim modelem w 2024 r. w Polsce był budżetowy, kompaktowy SUV MG HS (4586 egzemplarzy).
Większość spośród zarejestrowanych w Polsce nowych chińskich samochodów to pojazdy benzynowe (9410 sztuk).
Kolejne po MG HS najpopularniejsze modele to:
- MG ZS (1789 szt.)
- Omoda 5 (1101 szt.)
- Baic Beijing 5 (694 szt.)
- Jaecoo 7 (504 szt.)
- MG 4 (431 szt.)
- Baic Beijing 3 (431 szt.)
- MG 3 (280 szt.)
- BYD Seal U DM-I (241 szt.)
- Baic Beijing X7 (232 szt.)
- Baic Beijing X55 (217 szt.)
- Baic Beijing 7 (196 szt.)
AutoDNA widzi więcej zapytań o chińskie samochody
W 2024 r. firma autoDNA wygenerowała na zamówienie klientów ponad 500 raportów historii pojazdów. Rok wcześniej były tylko 64 takie sprawdzenia, a więc – licząc procentowo – skok jest potężny. Przedstawiciele autoDNA mówią jednak, że w praktyce były to zapytania głównie o samochody demonstracyjne sprzedawane przez dilerów. Prawdziwy rynek samochodów używanych chińskich marek zacznie się dopiero w 2026 r., gdy pojawią się pierwsze poleasingowe pojazdy chińskich marek