mniej w zestawieniu z rokiem 2004. Udział tego segmentu w rynku wynosi zaledwie 1,4 proc. Średnia cena samochodu wyniosła 167 tys. zł i utrzymała się niemal na identycznym poziomie jak rok wcześniej. Prawie wszystkie modele są objęte promocjami gotówkowymi. Najwięcej zaoszczędzić można, kupując Mercedesa klasy E z roku 2005. Indywidualnie przyznawany upust może sięgnąć 50 tys. zł. Pozostałe są objęte preferencyjnymi warunkami finansowymi (leasing, kredyt czy ubezpieczenie).Liderem segmentu wciąż pozostaje Skoda Superb. W zeszłym roku na ten model zdecydowały się 923 osoby. Na drugiej pozycji uplasowało się Audi A6 (500 samochodów). Mercedes klasy E sprzedał się w ilości 351 sztuk, to aż o 319 sztuk mniej niż w roku 2004. Czwarta pozycja przypadła BMW. Niemcy sprzedali w Polsce 303 ezemplarze modelu serii 5, o 3 proc. więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem. Promocje zawarte w tabeli dotyczą samochodów wyprodukowanych w 2005 roku.Więcej: http://www.samar.pl