W 2018 r. wprowadzono kilka nowych testów Euro NCAP, uwzględniając najważniejsze scenariusze wypadków z udziałem samochodów, pieszych, a także rosnącą liczbę rowerzystów.

Wykrywanie rowerzystów z systemem automatycznego hamowania było testowane w Leafie po raz pierwszy. Ten system jest połączony zukładem wykrywającym pieszych.

W teście Euro NCAP nowy Nissan Leaf uzyskał ocenę 93 proc. za bezpieczeństwo dorosłych. Przy zderzeniu przednim z barierą odkształcalną zarówno kierowca, jak i pasażer nie są narażeni na obrażenia. Przy zderzeniu przednim pełną szerokością auta kierowca jest narażony na obrażenia ciała w obrębie miednicy.

Przy zderzeniu bocznym nie występują zagrożenia dla jadących Leafem, a przy uderzeniu w tył auta zagrożony jest odcinek szyjny kręgosłupa pasażera na tylnym siedzeniu.

Foto: Auto Świat
Nissan Leaf - crash-test

Poziom ochrony dzieci podczas zderzenia oceniony został na 86 proc.

Bezpieczeństwo pieszych oceniono na 71 proc. Jedyne zagrożenie podczas zderzenia z pieszym występuje w obrębie dolnej części przednich słupków. Wykrywanie pieszych oraz rowerzystów (zarówno w nocy, jak i w czasie dnia) oceniono wysoko.

Na 71 proc, oceniono skuteczność układów wspomagających kierowcę (asystentów bezpieczeństwa). Nissan Leaf wyposażony jest w kamery i czujniki radarowe pozwalające na wczesne wykrywanie zagrożeń.

Organizacja Euro NCAP zapowiada, że przetestowane na Nissanie Laefie zaostrzone kryteria crash-testów będzie stosowała w 2018 roku także podczas prób zderzeniowych innych modeli samochodów.