W 2018 r. wprowadzono kilka nowych testów Euro NCAP, uwzględniając najważniejsze scenariusze wypadków z udziałem samochodów, pieszych, a także rosnącą liczbę rowerzystów.
Wykrywanie rowerzystów z systemem automatycznego hamowania było testowane w Leafie po raz pierwszy. Ten system jest połączony zukładem wykrywającym pieszych.
W teście Euro NCAP nowy Nissan Leaf uzyskał ocenę 93 proc. za bezpieczeństwo dorosłych. Przy zderzeniu przednim z barierą odkształcalną zarówno kierowca, jak i pasażer nie są narażeni na obrażenia. Przy zderzeniu przednim pełną szerokością auta kierowca jest narażony na obrażenia ciała w obrębie miednicy.
Przy zderzeniu bocznym nie występują zagrożenia dla jadących Leafem, a przy uderzeniu w tył auta zagrożony jest odcinek szyjny kręgosłupa pasażera na tylnym siedzeniu.
Poziom ochrony dzieci podczas zderzenia oceniony został na 86 proc.
Bezpieczeństwo pieszych oceniono na 71 proc. Jedyne zagrożenie podczas zderzenia z pieszym występuje w obrębie dolnej części przednich słupków. Wykrywanie pieszych oraz rowerzystów (zarówno w nocy, jak i w czasie dnia) oceniono wysoko.
Na 71 proc, oceniono skuteczność układów wspomagających kierowcę (asystentów bezpieczeństwa). Nissan Leaf wyposażony jest w kamery i czujniki radarowe pozwalające na wczesne wykrywanie zagrożeń.
Organizacja Euro NCAP zapowiada, że przetestowane na Nissanie Laefie zaostrzone kryteria crash-testów będzie stosowała w 2018 roku także podczas prób zderzeniowych innych modeli samochodów.