Prototyp powstał na seryjnym modelu, jednak pojazd nie przypomina swojego produkcyjnego odpowiednika. Dwudrzwiowe nadwozie wykonane jest z włókna węglowego, posiada zdejmowane sekcje z przodu i z tyłu oraz dużej wielkości regulowany, tylny spojler.

Niestety, zespół napędowy pozostał bez zmian (109 KM, 280 Nm). Jest jednak umieszczony w pozycji centralnej, a napęd przenoszony jest na tylne, 18-calowe koła ze sportowym ogumieniem firmy Bridgestone. NISMO RC jest także o 40 proc. lżejsze od seryjnego LEAF-a (masa własna 938 kg), dzięki usunięciu wszystkich niepotrzebnych w wyścigach elementów wnętrza oraz zastosowania lekkich materiałów.

Wyścigowa odmiana cechuje się zupełnie innymi wymiarami niż „cywilny” LEAF.. Posiada o blisko 10 cm mniejszy rozstaw osi, jest o 2 cm dłuższe i o 17 cm szersze, ale przede wszystkim niższe – w sumie o 35 cm. Prześwit zmniejszono o 9,9 cm z seryjnych 16 cm. Samochód wyposażono w zawieszenie z podwójnymi wahaczami z przodu i z tyłu.

Jak wynika z pierwszych testów, auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,85 s i może się rozpędzić do 150 km/h. Całkiem nieźle, ale największą wadą jet akumulator. Przy dynamicznej jeździe w pełni naładowana bateria wystarcza na zaledwie 20 minut jazdy.

„Nissan LEAF NISMO RC, będący wspólnym dziełem NISMO, czyli działu sportu samochodowego Nissana, oraz inżynierów odpowiedzialnych za sukcesy firmowych zespołów wyścigowych Super GT i FIA GT1, posłuży za ruchome laboratorium przyspieszonego rozwoju pojazdów elektrycznych i systemów aerodynamicznych oraz platformę przygotowań do nowej serii ekologicznych wyścigów samochodowych" - powiedział prezes Nissan Americas, Carlos Tavares.

Prototyp NissanaLEAFTM NISMO RC miał swoją światową premierę na na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku. Auto będzie można spotkać także na wielu tegorocznych imprezach motoryzacyjnych.