Po wycofaniu Accorda z Europy Honda nie miała już żadnego sedana w ofercie, a na auto tego typu, zwłaszcza w naszej części Starego Kontynentu, wciąż jest duży popyt. Dlatego zdecydowano, że – podobnie jak w dziewiątej generacji – także teraz Honda Civic będzie oferowana w dwóch wariantach nadwoziowych: jako sedan i 5-drzwiowy hatchback.

Honda Civic sedan – dłuższa o 14 cm od hatchbacka

Nadwozie nowego sedana jest dłuższe, szersze i niższe niż w poprzedniej generacji. Honda Civic w 4-drzwiowej wersji ma też krótsze zwisy karoserii. Dzięki temu oraz nowej płycie podłogowej Japończycy przekonują, że we wnętrzu jest obecnie znacznie przestronniej. Sedan mierzy 4,63 m długości (hatchback: 4,49 m).

W zawieszeniu zastosowano klasyczne rozwiązanie: z przodu kolumny MacPhersona, z tyłu – oś wielowahaczowa. Bagażnik ma 519 l pojemności (o 69 litrów więcej niż w poprzedniku), a dzięki asymetrycznie dzielonej i składanej tylnej kanapie przewożenie dłuższych przedmiotów nie powinno sprawiać większego problemu.

Dość nietypowo Honda podeszła do palety silników. W nowym Civicu hatchback będą dostępne dwie benzynowe jednostki: 3-cylindrowa doładowana 1.0 o mocy 129 KM oraz 1.5 turbo (4 cylindry, 182 KM). W późniejszym czasie w aucie pojawi się najprawdopodobniej również 120-konny diesel 1.6. Niestety, z dość niezrozumiałych dla nas względów do sedana przewidziano tylko jeden silnik – mocniejszego benzyniaka.

Do przeniesienia napędu posłuży 6-biegowa skrzynia manualna (standard) lub bezstopniowa przekładnia CVT z symulowanymi 7 przełożeniami. Niewykluczone też, że w Civicu pojawi się napęd hybrydowy – ostatnio był oferowany w ósmej generacji kompaktu Hondy.

Nowa Honda Civic sedan ma system informacji, rozrywki i łączności Honda Connect drugiej generacji, zapewniający łatwą integrację z Apple CarPlay i Android Auto. W Polsce od wiosny Pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego oraz układów wspomagających kierowcę Honda Sensing będzie stosowany we wszystkich wersjach nowego sedana Hondy.

Sprzedaż kolejnego Civica w wersji sedan i hatchback rozpocznie się na przełomie lutego i marca przyszłego roku. Honda Civic sedan będzie produkowana w tureckiej fabryce koncernu (hatchback w Wielkiej Brytanii).

Honda Civic – nasza opinia

Honda Civic zawsze miała fanów, a niektórzy uważają nawet, że wręcz wyznawców, więc z dziesiątą generacją będzie podobnie. Nic dziwnego – już na pierwszy rzut oka auto wygląda na przemyślane. Szkoda tylko, że nie ma więcej silników do wyboru.