Nowym modelem Renault zamierza włączyć się do walki w klasie niewielkich sedanów, która staje się coraz bardziej zacięta. Hyundai od niedawna oferuje zupełnie nową generację Elantry, a Toyota właśnie odświeżyła Corollę. Megane Sedan, zastępujący wysłużonego Fluence'a, na pewno będzie stanowił dla nich interesującą alternatywę.

Auto cechuje się dynamicznym wyglądem. Charakterystyczny design przedniej części znamy już z Megane hatchback i kombi oraz z większego Talismana (to samo tyczy się projektu wnętrza). Tył pojazdu prezentuje się zgrabnie. Nowa stylistyka marki dobrze pasuje również do trzybryłowego nadwozia.

Wygląd to nie wszystko, dla nabywców tego typu samochodów równie istotne jest przestronne wnętrze. Renault przekonuje, że miejsca na tylnej kanapie czterodrzwiowej „Meganki” będzie pod dostatkiem. Atutem ma być również duży bagażnik o pojemności 508 litrów.

Megane Sedan będzie wyróżniać się rozbudowaną gamą jednostek napędowych, zwłaszcza jak na segment kompaktowych sedanów. W zależności od rynku, samochód będzie oferowany z dwoma silnikami benzynowymi i trzema silnikami Diesla do wyboru.

Po stronie benzyniaków znajdą się: wolnossący silnik 1.6 SCe o mocy 115 KM i turbodoładowany 1.2 TCe 130 KM. Pierwszy będzie mógł współpracować z pięciostopniową, ręczną skrzynią biegów lub bezstopniową przekładnią CVT, a drugi – z sześciostopniowym manualem lub dwusprzęgłową skrzynią EDC o sześciu przełożeniach. Oferta jednostek wysokoprężnych obejmie: dwa silniki 1.5 dCi, generujące 90 i 110 KM, oraz 1.6 dCi o mocy 130 KM. Wszystkie turbodiesle będą standardowo parowane z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Dla 110-konnej jednostki będzie istniała możliwość zamówienia siedmiostopniowej skrzyni EDC.

Renault Megane Sedan, tak jak do tej pory Fluence, będzie produkowane w Turcji, w zakładach w Bursie. Auto będzie sprzedawane w 24 krajach na świecie, gdzie kompaktowe sedany są najbardziej popularne. Na liście znalazła się Polska.