Bazowym modelem jest V40 z benzynowym silnikiem 1.6 T3 o mocy 150 KM. Takie auto wyceniono na 86 900 zł. 180-konna wersja T4 wymaga dopłaty 8 200 zł. Podstawowa odmiana wysokoprężna D2 z silnikiem 1.6 o mocy 115 KM kosztuje od 89 900 zł, jest zatem tylko o 3 000 zł droższa od najsłabszego benzyniaka. Dla zwolenników turbodiesli przewidziano jeszcze dwie wersje jednostki o pojemności dwóch litrów – D3 o mocy 150 KM oraz D4 o mocy 177 KM. Wszystkie silniki współpracują z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów. Sześciobiegowy automat jest dostępny w opcji tylko dla odmian D3 i D4.
Zobacz także
- Nowe Volvo V40 wycenione
- Volvo V40
- Zobacz więcej
W wyposażeniu standardowym nowej „V40-ki” znajduje się m.in.: układ wspomagania hamowania City Safety, sześć poduszek powietrznych, poduszka powietrzna dla pieszego, ABS, kontrola trakcji DSTC, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, klimatyzacja półautomatyczna, 16-calowe felgi aluminiowe (15-calowe w wersji D2) i komputer pokładowy. Dla osób oczekujących czegoś więcej przygotowano wyższe wersje wyposażenia: Kinetic, Momentum i Summum. Volvo V40 jest produkowane od maja br. w belgijskiej fabryce w Ghent.
„Takie pozycjonowanie cenowe nowego modelu, to efekt analizy rynku i oferty konkurencji. Wierzymy, że ta cena wpłynie na wysoką popularność modelu w Polsce” – powiedział Mariusz Nycz, Dyrektor Marketingu i PR w Volvo Auto Polska
Nowe Volvo V40 - cennik