- Trzecia generacja Klasy B z wyglądu bardziej przypomina auto kompaktowe niż minivana
- To drugi po Klasie A model Mercedesa wyposażony w nowy kokpit i multimedia sterowane gestami i głosem
W 2012 roku Mercedes sprzedał 120 000 sztuk Klasy B. Od tamtej pory popyt na kompaktowego minivana systematycznie spadał. W ubiegłym roku sprzedano zaledwie 62 000 sztuk tego modelu. Mimo tego Britta Seeger, szefowa sprzedaży Mercedesa twierdzi, że: „Klasa B jest częścią znaczącego i obiecującego segmentu”, stąd decyzja o wypuszczeniu na rynek kolejnej, trzeciej już generacji wspomnianego modelu.
Nowy Mercedes Klasy B – zakamuflowany minivan
Trzecia generacja Klasy B, teraz z wyglądu bardziej przypomina auto kompaktowe niż minivana. Mimo tego wnętrze jest teraz obszerniejsze niż w poprzedniku. Widać, że celem projektantów było sprawienie, by nowa Klasa B wyróżniała się wizualnie ze świata minivanów. Długi rozstaw osi (2 729 mm) z krótkimi zwisami, lekko obniżona linia dachu i większe (od 16 do 19 cali) koła, tworzą zdecydowanie inne i zgrabniejsze proporcje niż w poprzedniku.
To jednak nie koniec zmian. Mercedes twierdzi, że dynamiczniejszy design to nie są najistotniejsze zmiany w nowej Klasie B. Trzecia generacja modelu będzie teraz wyposażona w zaawansowane systemy wspomagania jazdy, rodem z flagowej limuzyny Klasy S.
Po raz pierwszy klasa B w pewnych sytuacjach będzie częściowo autonomiczna. W tym celu wykorzystuje ulepszone systemy kamer i radarów, aby przewidzieć ruch na odległość do 500 metrów, korzystając z danych mapy i nawigacji. Na przykład system aktywnej odległości Assist DISTRONIC jest w stanie, wyręczyć kierowcę, przewidując i wygodnie regulując prędkość, np. podczas zbliżania się do zakrętów, skrzyżowań lub rond. Na pokładzie znalazł się również Active Emergency Stop Assist i najnowszy asystent pasa, który ma działać bardziej intuicyjnie niż dotychczasowe systemy.
Nowy Mercedes Klasy B – elektronika górą
„Bardziej praktyczne niż kiedykolwiek, bardziej eleganckie niż kiedykolwiek” - tak Britta Seeger, charakteryzuje nową Klasą B. „W naszym portfolio kompaktów jest to idealny pojazd dla całej rodziny. A MBUX (nawigacja z rozszerzoną rzeczywistością – przyp. red.) zapewnia również Klasie B zupełnie nowe doświadczenie, które wcześniej były rezerwą luksusowej klasy".
Jednym słowem nowa Klasa B to drugi po Klasie A model w gamie niemieckiego producenta wyposażony w nowy kokpit i multimedia sterowane gestami i głosem. Mowa m.in. o systemie kontroli dotykowej MBUX (Mercedes-Benz User Experience), z szerokim ekranem rozciągającym się za kierownicą na środek rozdzielczej. System sterowania dotykowego rozciąga się nie tylko na ekran, ale również opcjonalny touchpad na konsoli środkowej i przyciski sterowane za pomocą dotyku na kierownicy.
Ekran sterowany dotykiem będzie standardowym wyposażeniem, a w zależności od wyposażenia, we wnętrzu pojawi się także wysokiej rozdzielczości panoramiczny kokpit, wyświetlacz nawigacyjny z technologią Augmented Reality oraz inteligentna kontrola głosu z funkcją rozpoznawania mowy naturalnej „Hej Mercedes”. Dostępny jest także wyświetlacz z funkcją Head-Up.
Nowy Mercedes Klasy B – nowe „czystsze” silniki
Pod maską nowej Klasy B pojawią się zmodernizowane silniki. W ofercie pojawi się m.in. aż trzy odmiany wysokoprężne i dwa silniki benzynowe osiągające moc od 136 do 190 KM. Wszystkie jednostki będą dostępne w połączeniu z dwuprzepływowymi skrzyniami biegów. Oto dostępne wersje silnikowe:
B 180 (136 KM, 200 Nm); skrzynia dwusprzęgłowa 7G-DCT
B 200 (163 KM, 250 Nm); skrzynia dwusprzęgłowa 7G-DCT
B 180 d (116 KM, 260 Nm); skrzynia dwusprzęgłowa 7G-DCT
B 200 d (150 KM, 320 Nm); skrzynia dwusprzęgłowa 8G-DCT
B 220 d (190 KM, 400 Nm); skrzynia dwusprzęgłowa 8G-DCT