Auto Świat Wiadomości Aktualności Nowy Volkswagen Passat wyceniony. Nieźle jak na tak duże auto
  • Nowy Passat będzie oferowany wyłącznie w wersji kombi
  • Najtańsza konfiguracja ma pod maską 150-konne 1.5 TSI. W ofercie jest już diesel
  • Producent oferuje cztery wersje wyposażenia
  • Napędów hybrydowych jeszcze nie ma w cennikach

Passat to dalej samochód, którym pojedziesz na zakupy, przewieziesz choinkę, przeprowadzisz się, a na wakacje zawieziesz całą rodzinę na drugi koniec Europy komfortowo i bez zbędnych postojów. Jeden z ostatnich przedstawicieli typowego segmentu D teraz występuje jedynie w wygodnej wersji kombi lub — jak nazywa go Volkswagen — Variant.

Pod maską Passata cały czas jest duży wybór silników od diesli, przez benzyny do hybryd plug-in. Już go widzieliśmy i możemy potwierdzić, że to cały czas kombi z prawdziwego zdarzenia i w starym stylu.

Volkswagen Passat B9 — tylko trochę droższy

Volkswagen już go wycenił. Podstawowa konfiguracja z najmniejszym silnikiem 1.5 TSI mHEV będzie kosztować 163 tys. 390 zł. To więcej od poprzednika o 10 tys. zł. Nie ma się co dziwić, że cena wzrosła, ale podwyżka wcale nie jest duża. Zresztą, dziś już nawet nie ma do kogo porównywać tych cen, bo konkurencji w tym segmencie w zasadzie nie ma.

2024 Volkswagen Passat B9
2024 Volkswagen Passat B9Mateusz Pokorzyński / Volkswagen

Volkswagen Passat B9 — wyposażenie

W tej cenie otrzymamy samochód w wyposażeniu nazywającym się po prostu Passat, które ma już dość bogate wyposażenie, zawierające m.in.:

  • klimatyzację dwustrefową, 
  • światła w technologii LED,
  • cyfrowe zegary,
  • system multimedialny z wyświetlaczem o przekątnej 12,9 cala, 
  • bezkluczykowe uruchamianie silnika, 
  • adaptacyjny tempomat (ACC), 
  • systemy Side Assist i Cross Traffic Assist, 
  • kamerę cofania, 
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu,
  • system rozpoznawania znaków drogowych.

Dalej w cenniku jest wyposażenie Business, dodające m.in. fotele Ergo Comfort z funkcją masażu, oświetlenie ambientowe, klimatyzację trzystrefową i system Light Assist (automatyczna zmiana ze świateł mijania na długie).

Najlepsze wyposażenie jest w opcji Elegance i R-Line. Passat Elegance jest wyposażony m.in. w 17-calowe aluminiowe felgi, komfortowe fotele dla kierowcy i pasażera z podgrzewaniem i rozbudowaną funkcją masażu, automatyczną regulację zasięgu reflektorów z dynamicznym doświetlaniem zakrętów, reflektory matrycowe LED, tylne lampy z dynamicznymi kierunkowskazami, zewnętrzne oświetlenie otoczenia, bezkluczykowy dostęp, rolety przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach, a także zaawansowane sterowanie światłami drogowymi Dynamic Light Assist. W odmianie R-Line bez dopłaty są 18-calowe felgi, sportowe przednie fotele, progresywny układ kierowniczy i sportowa podgrzewana kierownica.

2024 Volkswagen Passat B9
2024 Volkswagen Passat B9Mateusz Pokorzyński / Volkswagen

Volkswagen Passat B9 — ceny

W cenniku nie ma jeszcze wersji R-Line, ale jest Business i Elegance. Na tę chwilę poza benzynowym silnikiem, w ofercie dostępny jest diesel 2.0 TDI o tej samej mocy, co benzyniak. Tak producent wycenił poszczególne wersje wyposażenia:

PassatBusinessElegance
1.5 TSI 150 KM163 390 zł178 290 zł193 290 zł
2.0 TDI 150 KM-197 090 zł212 090 zł

Do oferty oprócz tych dwóch silników trafią jeszcze benzyniaki o mocy 204 KM i 272 KM oraz diesle o mocach 122 KM i 193 KM. Ponadto do oferty trafią dwie hybrydy PHEV dysponujące mocą 204 KM i 272 KM.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji