Po wstępnych planach i konsultacjach czas najwyższy na opracowanie niezbędnej dokumentacji jednej ze strategicznych inwestycji drogowych w Polsce. Po rozstrzygnięciu przetargu podpisano umowy na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla pierwszych odcinków Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (OAW) zwanej także Autostradową Obwodnicą Warszawy.

A50 S50 część zachodnia - Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej Foto: GDDKiA / GDDKiA
A50 S50 część zachodnia - Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Transprojekt Warszawa i Trakt przygotują dokumenty w ciągu 44 miesięcy. Pozostaje zatem uzbroić się w cierpliwość do początku 2026 r. Do tego czasu poznamy zatem wariant przebiegu zachodniego odcinak OAW, który docelowo połączy ważne drogi: ekspresową S10 (okolice Naruszewa) i DK 92 w pobliżu Sochaczewa (za ten odcinek odpowiada Transprojekt) oraz ekspresową S7 (na południu od Warszawy w okolicach Grójca)

Wedle przyjętych planów pierwsze odcinki OAW powinny być oddane do ruchu w latach 2027 – 2028. Cała trasa wokół stolicy powinna zaś zostać wybudowana do 2035 r.