Auto Świat Wiadomości Aktualności Ruszyło przygotowanie dwóch nowych odcinków Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej

Ruszyło przygotowanie dwóch nowych odcinków Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Coraz bliżej nowego drogowego pierścienia wokół Warszawy. Zapowiadana od lat Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej jest już na kolejnym etapie prac. GDDKiA podpisała umowy na przygotowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla dwóch zachodnich odcinków, które połączą drogę ekspresową S10 w pobliżu Naruszewa z S7 nieopodal Płońska.

Budowa drogi - zdjęcie ilustracyjne
GDDKiA
Budowa drogi - zdjęcie ilustracyjne

Po wstępnych planach i konsultacjach czas najwyższy na opracowanie niezbędnej dokumentacji jednej ze strategicznych inwestycji drogowych w Polsce. Po rozstrzygnięciu przetargu podpisano umowy na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla pierwszych odcinków Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (OAW) zwanej także Autostradową Obwodnicą Warszawy.

A50 S50 część zachodnia - Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej
A50 S50 część zachodnia - Obwodnica Aglomeracji WarszawskiejGDDKiA / GDDKiA

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Transprojekt Warszawa i Trakt przygotują dokumenty w ciągu 44 miesięcy. Pozostaje zatem uzbroić się w cierpliwość do początku 2026 r. Do tego czasu poznamy zatem wariant przebiegu zachodniego odcinak OAW, który docelowo połączy ważne drogi: ekspresową S10 (okolice Naruszewa) i DK 92 w pobliżu Sochaczewa (za ten odcinek odpowiada Transprojekt) oraz ekspresową S7 (na południu od Warszawy w okolicach Grójca)

Wedle przyjętych planów pierwsze odcinki OAW powinny być oddane do ruchu w latach 2027 – 2028. Cała trasa wokół stolicy powinna zaś zostać wybudowana do 2035 r.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski