Logo
WiadomościAktualnościOd dziś ruch wahadłowy na DK20. Do końca roku w tym miejscu będą tworzyć się korki

Od dziś ruch wahadłowy na DK20. Do końca roku w tym miejscu będą tworzyć się korki

Mateusz Brożyna, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), poinformował, że na 350-metrowym odcinku drogi DK20 w Glinczu (pow. kartuski) został wprowadzony ruch wahadłowy. Tymczasowa organizacja ruchu na tym odcinku będzie obowiązywać aż do 31 grudnia br.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Jak długo potrwa ruch wahadłowy na DK20?
Kiedy zakończą się prace nad obwodnicą Żukowa?
Jakie są koszty budowy OMT?
Jakie zmiany w organizacji ruchu wprowadzono na DK20?
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Korki na DK20 w Glinczu. Ruch wahadłowy na budowie OMT

Jak wyjaśnił rzecznik GDDKiA, w ciągu dnia ruchem zarządzają ręcznie wyznaczone do tego zadania osoby, natomiast w nocy kontrolę przejmuje sygnalizacja świetlna. Taka organizacja ruchu pozwoli na wybudowanie ronda i wymianę nawierzchni na obwodnicy Żukowa. To zaś integralna część budowy OMT, która ma ułatwić sprawny przejazd od autostrady A1 do drogi ekspresowej S7 na zachód i północ woj. pomorskiego.

OMT powstaje w ramach dwóch inwestycji: Chwaszczyno — Żukowo (OMT 1) i Żukowo — Gdańsk Południe (OMT 2). Pierwszy odcinek realizuje spółka Budimex, a jego koszt to 716 mln zł. Za drugi fragment odpowiedzialne jest Konsorcjum Mirbud/Kobylarnia, które weźmie za realizację zadania 777 mln zł. Pod koniec ubiegłego roku GDDKiA obiecała, że nową "eską" o długości ok. 32 km i 6-kilometrową obwodnicą Żukowa na DK20 kierowcy pojadą już w 2025 r. Czasu na robotę nie zostało więc dużo.

Korki na DK20 przeminą. Kierowcy później podziękują

Drogowcy zapewniają, że nowa infrastruktura przywróci możliwość prowadzenia dalekobieżnego tranzytu trasą S6 wzdłuż wybrzeża Bałtyku, w kierunku Lęborka, Słupska, Koszalina i Szczecina, oraz poprawi dostępność komunikacyjną terenów leżących wzdłuż obecnych dróg krajowych nr 7 i 20. Projekt odciąży także centra Żukowa i Chwaszczyna oraz istniejącą obwodnicę Trójmiasta.

Zmiany w organizacji ruchu na DK20 w Glinczu były nieuniknione, ale mają na celu poprawę infrastruktury drogowej w regionie. Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość i mieć na uwadze długoterminowe korzyści płynące z realizacji OMT.

Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium