BYD rozbudowuje własną flotę statków transportowych. Shenzhen to prawdziwy gigant o długości 219 m i szerokości prawie 38 m, liczący 16 pokładów. Jego nazwa to nawiązanie do miasta Shenzhen, z którego wywodzi się koncern BYD. To jego czwarty samochodowiec, a już niedługo flota ma powiększyć się o piątą jednostkę — poinformował serwis carnewschina.com.
BYD notuje duże wzrosty
Maksymalna pojemność statku BYD wynosi aż 9200 pojazdów, jednak w pierwszym rejsie ładunek jest mniejszy — ponad 7 tys. samochodów. Wszystkie to pojazdy NEV (New Energy Vehicle), czyli pełne elektryki, a także hybrydy typu plug-in. Oczywiście kierunek rejsu nie jest przypadkowy — Brazylia to największy rynek zagraniczny dla tego producenta.
BYD szybko się rozwija, obecnie to szósty koncern motoryzacyjny na świecie: za Toyotą, Volkswagenem, Hyundaiem-Kią, Stellantisem i Fordem. W 2024 r. jego globalna sprzedaż osiągnęła 4,27 mln sztuk.
BYD w Polsce
Od 2024 r. chińska marka jest oficjalnie dostępna na polskim rynku. Obecnie ma 13 dealerów, a już niedługo ich liczba wzrośnie do 22. W ofercie znajduje się sześć modeli: Sealion 7, Dolphin, Seal, Seal U, Tang i Atto 2. Wszystkie mają napęd elektryczny, jedynie SUV Seal U dostępny jest także jako hybryda plug-in.