Od przygotowania fundamentów pod bramownice, na których zostaną zainstalowane kamery do rejestrowania pojazdów poruszających się po drodze, rozpoczęły się prace przy tworzeniu kolejnego w Polsce odcinkowego pomiaru prędkości (OPP). Ostateczny termin jego uruchomienia na razie nie jest znany, ale już teraz można się spodziewać, że szybko przyniesie spodziewaną poprawę bezpieczeństwa.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

We Wrocławiu kierowcy zwolnią. Jeżeli nie, zapłacą za swoją ułańską fantazję

Nowy OPP obejmie odcinek al. Jana III Sobieskiego pomiędzy mostem Bolesława Krzywoustego i skrzyżowaniem al. Sobieskiego z ul. Wilanowską. Będzie to pierwszy OPP w samym Wrocławiu, ale już drugi w rejonie stolicy Dolnego Śląska. Od lipca br. odcinkowy pomiar prędkości działa na autostradzie A4 pomiędzy węzłami Kostomłoty i Kąty Wrocławskie. Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD), który zarządza wszystkimi polskimi OPP, podał, że w ciągu pierwszego miesiąca działania systemu na autostradzie A4 zarejestrowano ok. 100 tys. przypadków przekroczenia prędkości.

Zapewne system, który będzie działał na Psim Polu, nie będzie równie skuteczny co ten na autostradzie A4, ale i tak już teraz warto zdjąć nogę z gazu. Monika Niżniak, rzecznik prasowy GITD, potwierdziła, że wykonawca OPP we Wrocławiu jest już na zaawansowanym etapie prac i zamierza ukończyć je jeszcze w listopadzie br. Później wykonane zostaną odbiory i legalizacja urządzeń, a cały system zacznie działać po podłączeniu OPP do sieci energetycznej. Od tego ostatniego elementu zależy to, kiedy system rozpocznie rejestrowanie wykroczeń.

39 odcinkowych pomiarów prędkości. Wszystkie będą gotowe już wkrótce

Wszyscy zmotoryzowani, którzy chcą wiedzieć, czy dany OPP działa, może wejść na stronę internetową Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) i na mapie sprawdzić dokładną lokalizację urządzeń kontrolujących kierowców, co podlega kontroli, a w przypadku fotoradarów (pomiar punktowy) oraz OPP także obowiązujące w danym miejscu ograniczenie prędkości.

System kontroli prędkości we Wrocławiu jest jednym z kilkudziesięciu, które już niebawem zaczną działać. Pod koniec marca br. poznaliśmy lokalizacje wszystkich 39 zapowiadanych OPP. Niżniak doprecyzowała, że dwa już działają (fragment autostrady A4 i drogi ekspresowej S7 w pobliżu Białobrzegów), pozostałe są na etapie przygotowywania infrastruktury już oczekiwania na podłączenie do systemu energetycznego. To oznacza, że w ciągu kilku miesięcy można spodziewać się, że wszystkie zaczną działać.