- W hybrydowym Oplu Astrze wykorzystano benzynowy silnik 1.2 o mocy 136 KM oraz elektryczną jednostkę generującą 28 KM
- Samochód rozpędza się do setki po 9 s, prędkość maksymalna wynosi 210 km/h, a obiecywane przez producenta średnie spalanie to 5,8 l/100 km
- Hybrydowa Astra występuje jako hatchback oraz kombi Sports Tourer, a polscy kierowcy mogą ją już zamawiać
Opel Astra szóstej generacji został zbudowany na pochodzącej z Grupy PSA platformie EMP2. Samochód, którego charakterystycznym elementem jest przedni pas o nazwie Opel Vizor, pod technicznym względem jest bliźniaczym modelem z Peugeotem 308.
Opel Astra – bogata gama silnikowa
Do tej pory Opel Astra (zarówno hatchback, jak i kombi) występował z czterema rodzajami układów napędowych do wyboru. W ofercie są benzyniaki o mocy 110 KM lub 130 KM, 130-konny diesel, a także hybryda plug-in, której układ generuje 180 KM bądź 225 KM i wreszcie jako elektryk z jednostką produkującą 156 KM.
Teraz gama powiększa się o 48-woltową, hybrydę. W skład układu wchodzi nowy, opracowany specjalnie do tej odmiany 3-cylindrowy, doładowany benzyniak 1.2 o mocy 136 KM oraz 28-konny silnik elektryczny (zintegrowany z obudową skrzyni biegów).
Hybrydowym Oplem Astrą można podróżować w jednym z trzech trybów: Eco, Normal lub Sport. Przy pełnym wykorzystaniu potencjału układu napędowego setkę uzyskuje się po 9 s, a prędkość maksymalna to 210 km/h. Producent obiecuje średnie zużycie paliwa na poziomie 5,8 l/100 km.
Hybrydowa technika okazuje się szczególnie efektywna przede wszystkim podczas jazdy w mieście. Elektryczny silnik nie tylko wspomaga spalinową jednostkę podczas dynamicznego przyspieszania, lecz także umożliwia jazdę w całkowicie bezemisyjnym trybie.
Opel Astra Hybrid – jeździ też w elektrycznym trybie
Przy niskiej prędkości można pokonać maksymalnie kilometr bez włączania się benzynowej jednostki. Producent obiecuje, że 50 proc. czasu jazdy w mieście odbywa się wyłącznie przy działającym elektrycznym napędzie.
- Czytaj także: Testowałem nowego Volkswagena Passata na polskich ulicach. Czy będzie hitem jak poprzednicy?
Podczas zwalniania wyłącza się benzyniak, a elektryczny silnik zaczyna działać jako generator służący do ładowania 48-woltowego akumulatora. Kierowca rozpoznaje jaki rodzaj napędu jest akurat wykorzystywany po kolorze wskaźników – niebieski przy elektrycznym, biały przy spalinowym.
– Niedawno wprowadziliśmy na rynek jeden z pierwszych w pełni elektrycznych modeli kombi – Astrę Sports Tourer Electric. Teraz, kolejny raz poszerzamy ofertę napędów dostępnych dla naszego bestsellera klasy kompaktowej. Nowa Astra i Astra Sports Tourer Hybrid z technologią 48 V to idealna, przystępna cenowo alternatywa dla każdego, kto pragnie zmniejszyć zużycie paliwa i emisję spalin swojego samochodu bez konieczności korzystania z zewnętrznego źródła zasilania. Jednocześnie, dzięki nowej Astrze Hybrid można pokonywać krótkie odległości w trybie w pełni elektrycznym, a tym samym lokalnie bezemisyjnie. Jest to ekscytujący pakiet w atrakcyjnej cenie podstawowej – powiedział Krzysztof Gacek, dyrektor marki Opel w Polsce.
Opel Astra Hybrid – ceny
Opel Astra i Opel Astra Sports Tourer są już dostępne w Polsce, a ceny startują od 135 500 zł. Dla porównania 110-konny benzyniak kosztuje od 111 950 zł, a 130-konna wersja od 126 450 zł. Za diesla zapłacimy minimum 134 450 zł. Z kolei hybrydy plug-in to wydatek od 182 500 zł (180 KM) lub 203 500 zł (225 KM), a za elektryka trzeba wydać 197 500 zł.