Na potwierdzenie słuszności decyzji o pozostaniu w świecie Formuły 1, po wycofaniu się z roli sponsora tytularnego zespołu Alfa Romeo F1 Team Orlen, polski koncern przytacza liczby: 445 mln widzów, którzy śledzili wyścigi Grand Prix w ubiegłym sezonie i 5 mln osób, które oglądały zawody z trybun. Do tego dochodzi wysoka oglądalność materiałów wideo na oficjalnych kontach Formuły 1, np. w serwisach społecznościowych.
Postrzegając obecność w świecie Formuły 1 jako efektywne narzędzie do prowadzenia działań marketingowych na rynkach, na których obecne są stacje paliw należące do koncernu, Orlen po wycofaniu się z roli sponsora tytularnego zespołu Alfa Romeo F1 Team Orlen nie zdecydował się na zerwanie z tą elitarną serią i na sezon wyścigowy 2023 został partnerem zespołu Scuderia AlphaTauri. Przygotowany na nowy sezon bolid AT04 został zaprezentowany w Nowym Jorku.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoW barwach AlphaTauri wystąpią Japończyk Yuki Tsunoda oraz Holender Nyck de Vries. Na kombinezonach oraz ubraniach obu zawodników, a także na nosie bolidu, tylnym skrzydle, deflektorach, obręczy halo i lusterkach będzie widniało logo Orlen. Ponadto nowa umowa przewiduje również objęcie sponsoringiem tytularnym zespołu Scuderia AlphaTauri Esports.
- Przeczytaj także: Wymieniają stare fotoradary. Nowe mają być niezwykle skuteczne