Auto przeszło zmiany stylistyczne, nowe jest też wnętrze oraz elementy wyposażenia. Na 7-calowym ekranie można obsługiwać aplikacje w smartfonie, np. nawigację, rozmowy telefoniczne, multimedia.
Peugeot 301 ma jeden z największych bagażników w tej klasie aut – pojemność wynosi 506 l. Po złożeniu oparcia kanapy bagażnik zwiększa pojemność do 1332 l.
Zawieszenie Peugeota 301 jest proste, ale sprawdzone i niezawodne – z przodu kolumny McPhersona, z tyłu – belka skrętna. Hamulce – z przodu tarczowe, z tyłu – bębnowe.
Tak jak w poprzednim modelu, w nowym 301 oferowane są 3 silniki: benzynowe trzycylindrowy 1.2/82 KM, czterocylindrowy 1.6/115 KM oraz diesel 1.6/100 KM. Wersja benzynowa 1.6/115 KM dostępna jest ze skrzynią automatyczną lub ręczną. Pozostałe – tylko z ręcznymi.
Peugeot 301 oferowany jest w 3 wersjach wyposażenia: Access, Active oraz Allure. Wyposażenie seryjne jest bogate, optymalny wybór to wersja środkowa – Active. Wybierając „301-kę" w tej wersji musimy dopłacić jedynie za: czujnik parkowania z tyłu – 1000 zł, alarm – 800 zł, elektrycznie sterowane tylne szyby boczne – 400 zł, podgrzewaną przednią szybę i przednie fotele – 1000 zł, lakier metalizowany – 2100 zł.
Cena wersji Active z silnikiem 1.2/82 KM to 50 400 zł. Wersja z silnikiem 1.6/115 KM wymaga dopłaty 4500 zł. 301 Active z silnikiem Diesla 1.6/100 KM kosztuje 59 400 zł.
Najbogatsza wersja Allure oferowana jest tylko z mocniejszymi silnikami: benzynowym 1.6/115 KM oraz dieslem 1.6/100 KM. Odmiana benzynowa z „manualem" kosztuje 58 100 zł, a z „automatem" – jest o 5 tys. droższa. Diesel z „manualem" kosztuje 62 600 zł.