Hybrydową odmianę Peugeota 308 R opracował dział Peugeot Sport. Auto ma 3 silniki: 4-cylindrowy silnik spalinowy 1,6 THP o mocy 270 KM oraz dwa motory elektryczne o mocy 115 KM każdy. Silniki elektryczne napędzają oś przednią i oś tylną. Całkowita moc układu hybrydowego wynosi 500 KM.

Hybrydowy Peugeot 308 R może pracować w kilku trybach. Po włączeniu stacyjki i uruchomieniu auta załącza się tryb ZEV – napęd wyłącznie elektryczny. Pracuje silnik o mocy 115 KM napędzający koła tylnej osi.

W trybie elektrycznym hybrydowy Peugeot 308 R pracuje do 100 km/h. Gdy akumulator rozładuje się, auto przechodzi w tryb Hybrid – pracuje wtedy silnik spalinowy i ewentualnie motor elektryczny na przedniej osi. Moc układu wynosi wtedy 270 KM (silnik spalinowy).

Kierowca może włączyć także tryb Hybrid Sport – działają wtedy 3 silniki, a moc układu wynosi 400 KM.

A kiedy hybrydowy Peugeot 308 R osiąga maksymalną moc, czyli 500 KM? Jest to możliwe w trybie Launch Control (służy do maksymalnie szybkiego startu).

Kierowca musi włączyć tryb Hybrid Sport, wyłączyć układ ESP, wcisnąć hamulec, włączyć drugi bieg i maksymalnie wcisnąć pedał przyspieszenia.

Po puszczeniu hamulca auto wystrzeliwuje jak z procy napędzane jednoczenie dwoma motorami elektrycznymi oraz silnikiem spalinowym, a elektronika dba o to, aby nie było zbędnych poślizgów kół.

W trybie Launch Control możliwe jest uzyskanie przyspieszenia do „setki" w 4 sekundy oraz pokonanie 400 metrów w 12,5 sekundy, a 1000 metrów w 22,5 sekundy.