Ogłoszenie prac nad pojazdami przyjaznymi dla środowiska zbiega się z zapowiadaną ofensywą modelową marki. W ciągu roku Seat ma wprowadzić na rynek cztery nowe modele. Pierwszym z nich będzie jeden z trojaczków koncernu Volkswagena – małe, miejskie auto o nazwie Mii.

Zarówno elektryczna Altea, jak i hybrydowy Leon zostaną opracowane w całości przez Seata. Ich produkcja będzie odbywać się w fabryce w Martorell.W ciągu najbliższych miesięcy Seat planuje testy flotowe samochodów w instytucjach rządowych w Katalonii i Madrycie, które pomogą w stworzeniu finalnych wersji obu pojazdów, których rozpoczęcie produkcji prognozowane jest na 2015/2016 rok.

Prototyp bezemisyjnej Altei XL został wyposażony w silnik elektryczny, generujący 115 KM i 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który ma zapewniać przyjemną jazdę minivanem. Prędkość maksymalną ograniczono do 135 km/h. Po pełnym naładowaniu baterii samochód może pokonać dystans 135 km. Przestrzeń pasażerska jest taka sama, jak w Altei z silnikiem spalinowym. Akumulatory umieszczono pod tylnymi fotelami i pod podłogą bagażnika. Szczególnie w słonecznej Hiszpanii, przydatne będą ogniwa słoneczne na dachu, z których pozyskiwana energia służy do regulacji powietrza w kabinie, odciążając potem układ klimatyzacji.

Druga nowość Seata na polu samochodów z napędem alternatywnym, to hybryda plug-in, która łączy w sobie zeroemisyjną jazdę na naładowanych bateriach i normalne użytkowanie pojazdu po ich wyczerpaniu na silniku spalinowym. Koncepcyjny Leon TwinDrive może przejechać na napędzie elektrycznym ok. 52 km, będąc w stanie rozpędzić się 120 km/h. Średnie spalanie na 100 km w cyklu kombinowanym (elektryczny plus spalinowy) ma wynosić 1,7 l/100 km i 18,5 kWh, a emisja dwutlenku węgla 39 g/km.