911 GTS nigdy nie należało do samochodów, które mają duże problemy z trakcją. Jednak przysłowie: lepsze jest wrogiem dobrego w tym wypadku nie ma zastosowania. Firma z Zuffenhausen postanowiła uzupełnić ofertę Carrery GTS o napęd 4x4.
System nazywa się Porsche Traction Managment (PTM), a zasada jego działania jest bardzo prosta: gdy koła tylnej osi nie radzą sobie z opanowaniem olbrzymich możliwości 408-konnego boksera, lamelkowe sprzęgło przenosi część momentu na przód. 4 GTS wyposażono także w blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi.
Tak jak każde GTS, auto ma szerszą karoserię i większy rozstaw tylnych kół w stosunku do klasycznej „911-ki”. Odmianz 4 GTS odróżnia się od innych m.in. czarnymi, 19-calowymi alufelgami RS Spyder.
W salonach sprzedaży 911 Carrera 4 GTS pojawi się w lipcu. W Niemczech wersja coupé będzie kosztowała 111 956 euro (kabriolet 112 071 euro). Polskie ceny auta poznamy w czerwcu.