Do 24 kartowego złota można porównać produkowane obecnie porsche 911 GT2 RS. Jego silnik posiada wiele elementów zakutych, które odznaczają się dużo większą odpornością na zużycie. Natomiast do wyrobu płatków złota dostępnych wraz z unikatową kolekcją "Minerały i kamienie szlachetne" wykorzystuje się sztaby o masie 1 kg, które poddawane są dwukrotnemu kuci mechanicznemu za pomocą wałków oraz manualnemu, za pomocą młotów.

Często złotem pokrywane są materiały mniej szlachetne takie, jak np. drewno. Porsche, także uszlachetnia inne marki samochodów, współpracując z producentami innych marek. Seat Ibiza pierwszej generacji był oferowany z silnikami przygotowanymi we współpracy z niemieckim producentem supersamochodów. Audi zbudowało też auto przy współpracy z Porsche, był to model RS2, którego ceny dzięki tej współpracy do dziś utrzymują się na wysokim poziomie.

Natomiast do droższego białego złota możemy porównać klasyczne Porsche 911 2.7 z lat 1973 - 1975. Za egzemplarz w idealnym stanie zapłacimy nawet 110 000 euro. Białe złoto powstaje po dodaniu do niego palladium.

Porsche 911 to dzieło sztuki, które każdy pozna bez problemu. Jubilerzy - artyści tworzą dzieła sztuki ze złota. Każde Porsche moglibyśmy postawić w galerii sztuki np. obok rzeźb Fidasza.