Auto Świat Wiadomości Aktualności Porsche rozpoczyna budowę fabryki ekologicznego paliwa

Porsche rozpoczyna budowę fabryki ekologicznego paliwa

Choć Porsche nie może narzekać na brak zainteresowania na swoje elektryczne produkty, to chce też uratować swoją legendę, 911, od elektryfikowania jej. W tym celu już od kilku lat pracuje nad ekologicznym paliwem, a od 2022 r. ma zacząć być ono użytkowane.

Fabryka produkująca ekologiczne syntetyczne paliwo
Porsche
Fabryka produkująca ekologiczne syntetyczne paliwo

Dziesiątego września odbyło się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod pilotażowy zakład produkcji ekologicznego paliwa. Fabryka powstanie w Chile przy współpracy Porsche z Siemens Energy.

Zakład jest budowany na północ od Punta Arenas w chilijskiej Patagonii, gdzie w 2022 r. ma wyprodukować ponad 130 tys. litrów eFuel, a następnie wydajność ma rosnąć w dwóch etapach. W pierwszym z nich powstanie do około 55 mln litrów do 2024 r., a do roku 2026 ma to być już około 550 mln litrów. Niezbędne pozwolenia środowiskowe uzyskała już chilijska firma projektowa Highly Innovative Fuels (HIF), a Siemens Energy rozpoczął prace przygotowawcze do kolejnej ważnej komercyjnej fazy projektu.

Początkowo ekologiczne paliwo będzie wykorzystywane w samochodach Porsche podczas Porsche Mobil 1 Supercup. W przyszłości paliwo powstaje głównie z myślą o modelu 911, gdyż Porsche chce uniknąć całkowitej elektryfikacji tego modelu. Pamięta także o swojej przeszłości. Około 70% modeli wyprodukowanych od początku istnienia firmy nadal pozostaje w użyciu, zatem firma stara się myśleć o właścicielach także starszych aut.

Przeczytaj też:

Poza produkcją paliwa w tym miejscu ma także powstawać zielony wodór. W pierwszym etapie produkcji elektrolizery rozdzielają wodę na tlen i zielony wodór za pomocą energii wiatru. Dwutlenek węgla jest następnie filtrowany z powietrza i łączony z zielonym wodorem w celu wytworzenia syntetycznego metanolu, który z kolei jest przekształcany w eFuel. Celem jest produkcja najtańszego na świecie wodoru i przekształcenie Chile na wiodącego eksportera ekologicznego wodoru i pochodnych.

Chile zostało wybrane, ponieważ są tam świetne warunki klimatyczne do produkcji przy pomocy wiatru. Zakład pilotażowy ma rozpocząć produkcję w połowie 2022 r. Oprócz Siemens Energy i Porsche, w projekcie uczestniczą także HIF, Enel, ExxonMobil, Gasco i ENAP.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków