Według anonimowego czytelnika, który informacje te dostarczył serwisowi Elektrowóz, nie wiadomo jeszcze, czy stacja ta będzie dostępna publicznie, czy służyć będzie jedynie do tankowania floty Polsatu. Telewizja kupiła bowiem 40 sztuk zasilanej wodorowymi ogniwami paliwowymi Toyoty Mirai II generacji. We flocie użytkowanych ma być także 10 sztuk Hyundaia Nexo.
Możliwe, że stacja tankowania wodoru będzie (albo już jest) jednym ze sposobów na zagospodarowanie nadmiaru energii. Wodór do jej zasilania produkować będzie elektrolizer zamontowany w elektrowni Pątnów-Adamów-Konin (ZE PAK). Elektrownia, podobnie jak telewizja Polsat, należy do jednego z najbogatszych Polaków - Zygmunta Solorza-Żaka.
Stacja tankowania wodoru na terenie Polsatu nie funkcjonuje jednak tak, jak stacjonarne stacje, z których najbliższa znajduje się w Berlinie. Polsat zdecydował się na rozwiązanie mobilne wraz ze wszystkimi tego konsekwencjami. Stacja na ul. Łubinowej jest w stanie zaopatrzyć w wodór ok. 3-4 pojazdów na godzinę. Pomiędzy tankowaniami konieczna jest ok. 20-minutowa przerwa na wyrównanie ciśnień - wytworzenie niezbędnego do tankowania ciśnienia ok. 700 barów.
Jak mówi Robert Mularczyk, Public Relations & External Affairs Senior Manager z Toyota Motor Poland: "Z doświadczeń Toyoty, która użytkuje zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi Toyoty Mirai, wynika, że stacjonarne stacje tankowania wodoru nie posiadają takiej przypadłości i tankowanie na nich nie wymaga żadnej przerwy pomiędzy kolejnymi samochodami."
Sam proces jest jednak szybki - zapełnienie zbiorników Toyoty Mirai II generacji, mieszczących 5,6 kg wodoru, zapewniającego temu modelowi zasięg do ok. 650 km zajmuje czas podobny do tankowania LPG. Czytelnik, od którego pochodzą informacje, wspominał również, że podczas napełniania zbiorników wodorem dochodziło do przypadków, kiedy pistolet przymarzł do samochodu.
Wszystko wskazuje więc, że choć pierwsza w Polsce stacja tankowania wodoru już jest, to na pierwszą publicznie dostępną tego typu placówkę, trzeba jeszcze będzie poczekać. Powstać ma ona na warszawskiej Woli, w wyniku umowy podpisanej pomiędzy Toyota Motor Poland i PGNiG.