Logo
WiadomościAktualnościNowe bezkolizyjne skrzyżowania kolejowo-drogowe. Wiadomo, gdzie powstaną

Nowe bezkolizyjne skrzyżowania kolejowo-drogowe. Wiadomo, gdzie powstaną

16 inwestycji z ponad 50 zgłoszonych zostanie zrealizowane w ramach projektu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych, w tym ich przebudowa na skrzyżowania dwupoziomowe". Celem jest ograniczenie liczby wypadków na przejazdach kolejowych oraz usprawnienie ruchu kolejowego i drogowego.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Przejazd kolejowo-drogowy (zdj. ilustracyjne)
Martyn Jandula / Shutterstock
Przejazd kolejowo-drogowy (zdj. ilustracyjne)

Polskie Linie Kolejowe SA zatwierdziły listę rankingową zadań, które zostaną zrealizowane w ramach pierwszego etapu ogólnopolskiego projektu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych, w tym ich przebudowa na skrzyżowania dwupoziomowe". Założeniem projektu jest poprawa bezpieczeństwa poprzez likwidację przejazdów kolejowo-drogowych i wybudowanie w ich miejscu dwupoziomowych skrzyżowań.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Ile inwestycji zostanie zrealizowanych w ramach projektu?
Jakie są cele projektu poprawy bezpieczeństwa?
Jakie miejscowości znajdują się na liście bezkolizyjnych skrzyżowań?
Jaka kwota została przeznaczona na realizację zadań?

Bezkolizyjne skrzyżowania zamiast przejazdów kolejowo-drogowych

W ramach naboru do pierwszego etapu projektu łącznie zgłoszono 51 zadań. Po sprawdzeniu wszystkich kwestii formalnych oraz przeprowadzeniu merytorycznej analizy zgodności z regulaminem projektu do kolejnego etapu zakwalifikowano 36 zadań, a do dalszych prac zakwalifikowało się 16 inwestycji.

Jednym z warunków koniecznych udziału w projekcie jest likwidacja przejazdu/ów kolejowo-drogowych i włączenie obiektu w układ komunikacyjny. Łącznie na całość zadań, które zostaną zrealizowane w ramach poszczególnych etapów, przeznaczono kwotę 861 mln zł.

W tych miejscach powstaną bezkolizyjne skrzyżowania kolejowo-drogowe

Jak przekazało Ministerstwo Infrastruktury, PLK SA w ramach projektu współfinansuje część obiektu w obrębie, nad lub pod torami linii kolejowej, dokumentacji projektowej w tym samym zakresie oraz sfinansuje koszty likwidacji przejazdu/ów. Maksymalna wartość dofinansowania PLK SA do jednego zadania wynosi 60 mln zł.

Na liście podstawowej znalazły się następujące przejazdy kolejowo-drogowe:

  1. 1
    Kostrzyn (ul. Warszawska, ul. Warzywna, Skałowo DK92);
  2. 2
    Czempiń (ul. ks. Jerzego Popiełuszki, ul. Północna/ul. Stęszewska);
  3. 3
    Pabianice (ul. Lutomierska, Szynkielew);
  4. 4
    Nakło nad Notecią (ul. Pocztowa, ul. Gimnazjalna);
  5. 5
    Lubin (ul. Stary Lubin, ul. Chocianowska);
  6. 6
    Zbąszyń (Nądnia, ul. Jancentego Janka);
  7. 7
    Biała Podlaska (ul. Łomaska, Biała Podlaska - Dokudów);
  8. 8
    Łódź (ul. Malownicza);
  9. 9
    Jaworzno (ul. Stefana Batorego);
  10. 10
    Kartuzy (ul. Kościerska, ul. Gdańska);
  11. 11
    Justynów (ul. Główna);
  12. 12
    Poznań (ul. Starołęcka);
  13. 13
    Ołtarzew (ul. Ceramiczna);
  14. 14
    Ząbki (ul. Łodygowa);
  15. 15
    Łódź (ul. Transmisyjna);
  16. 16
    Gogolin (ul. Krapkowicka).
Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium