Auto Świat Wiadomości Aktualności Rajd Francji 2012: Loeb już mistrzem

Rajd Francji 2012: Loeb już mistrzem

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Sebastien Loeb i Daniel Elena powtórzyli w Rallye de France - Alsace sukces z 2010 roku i zdobyli dziewiąty tytuł mistrza świata. Citroen po raz ósmy został mistrzem świata producentów

Rajd Francji 2012: Loeb już mistrzemŻródło: Auto Świat

Loeb powiększył liczbę zwycięstw w WRC do 75, wygrywając po raz ósmy w tym sezonie. Na mecie superoesu w Haguenau, rodzinnym mieście Sebastiena, załoga Citroena świętowała sukces szampanem na dachu DS3.

- Marzyłem o tej chwili na początku rajdu - powiedział Sebastien Loeb. - Wygraliśmy tu dwa lata temu i teraz znowu się udało. Ci ludzie są cudowni. Dla mnie był to wymarzony weekend. Nim przyjechaliśmy tu przed dwoma laty, nie wiedzieliśmy, że na tym rajdzie będzie panowała taka wspaniała atmosfera. Poza wypadkiem w Portugalii, zaliczam perfekcyjny sezon. Czekają nas jeszcze dwa rajdy, ale mamy już tytuł mistrza świata.

Jari-Matti Latvala zbliżył się do mistrza na 15,5 sekundy. - Szczerze mówiąc, to mój najlepszy rajd na asfalcie. Nigdy dotąd nie byłem tak blisko Sebastiena Loeba na tej nawierzchni. Muszę być zadowolony.

Mikko Hirvonen przegrał z Latvalą o 28 sekund. - Jestem całkiem zadowolony z wyniku. Z pewnością zrobiłem krok naprzód na asfalcie. To niesamowite, czego dokonał Sebastien. Naprawdę zdumiewające.

Pecha miała polska załoga, która ze względu na uszkodzony zbiornik paliwa musiała wycofać się z dalszej rywalizacji. Wyciek paliwa Polacy zauważyli przed kończącym piątek oesem Mulhouse (4,65 km). Ubytek paliwa był tak duży, że kontynuowanie jakiejkolwiek jazdy groziło pożarem samochodu i w konsekwencji jego całkowitym zniszczeniem. Wobec tego zespół postanowił wycofać się z piątkowej rywalizacji i podjąć próbę naprawy samochodu, by Oleksowicz i Obrębowski mogli wrócić do ścigania w sobotni poranek.

– Do strefy serwisowej dotarliśmy tuż przed północą – powiedział Maciej Oleksowicz. Mechanicy mieli aż trzy godziny na naprawę, ale już po 30 minutach wiedzieliśmy, że spełnił się czarny scenariusz. Źródłem nieszczelności okazał się być uszkodzony zbiornik paliwa i konieczna była jego wymiana. Niestety bak to nie jest część, którą wozi się „na zapasie”, a najlepszym tego przykładem jest fakt, że również M-Sport nie dysponował nowym zbiornikiem. W związku z tym nie pozostało nam nic innego jak wycofać się z rajdu. Oczywiście bardzo żałujemy, bo nie tylko liczyliśmy tu na kolejne punkty w klasyfikacji SWRC, ale także polubiliśmy te oesy, a jazda dawała nam mnóstwo frajdy. Bardzo dziękujemy kibicom za wszystkie dobre słowa i ściskanie za nas kciuków. Postaramy się zakończyć sezon SWRC dobrym akcentem w Katalonii.

Zdjęcia: Willy Weyens

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków