„Nowe Clio nie pozostawi nikogo obojętnym. Jego design zdecydowanie zrywa z poprzednimi modelami, auto proponuje również niespotykaną dawkę innowacyjnych rozwiązań” - powiedział Carlos Tavares, zastępca dyrektora generalnego ds. operacyjnych. Rzeczywiście, nowy hatchback segmentu B wyróżnia się spośród dotychczasowych modeli w gamie Renault. Clio IV jest pierwszym seryjnym samochodem, przedstawiającymodnowę stylistyczną marki, zapoczątkowaną przez Laurensa van den Ackera – projektanta, który stworzył koncept DeZir.

Zupełnie nowe jest także wnętrze pojazdu, w którym główną rolę gra nowa stacją multimedialna z ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali (dostępny od drugiego poziomu wyposażenia). W opcji system może pełnić rolę tabletu z dostępem do Internetu. Ciekawie wyglądają też zegary. Nowe Clio ma umożliwiać niespotykaną dotychczas w Renault personalizację, zarówno nadwozia (m.in. różne obudowy lusterek bocznych, obramowania atrapy chłodnicy, kolorowe felgi czy naklejki na dach) jak i wnętrza (na przykład różne kolory deski rozdzielczej i tapicerki).

Samochód będzie napędzany zupełnie nowymi silnikami. W Clio zadebiutuje pierwsza trzycylindrowa jednostka benzynowa produkcji Renault o nazwie Energy TCe 90, któ®a zastąpi dotychczasową TCe 100. Motor o pojemności 899 cm3 z turbodoładowaniem generuje 90 KM mocy oraz 135 Nm maksymalnego momentu obrotowego już przy 2 000 obr./min. (90 proc. momentu osiągane jest w zakresie 1 650 – 5 000 obrotów). Silnik wyposażony w system Stop & Start ma zużywać średnio 4,3 litra paliwa na 100 km.

Drugą premierą będzie silnik 1.2 TCe w połączeniu z 6-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC. Czterocylindrowa jednostka rozwija 120 KM mocy, 190 Nm maksymalnego momentu i ma oferować osiągi wolnossącego motoru 1.6. Silnik trafi do oferty w pierwszej połowie 2013 roku. W tym samym czasie przekładania z podwójnym sprzęgłem dołączy do nowego, czterocylindrowego turbodiesla 1.5 dCi o mocy 90 KM i momencie 220 Nm (dostępny od 1 750 obr./min.).

Nowe Renault Clio będzie produkowane we francuskich zakładach we Flins oraz w tureckiej fabryce koncernu w Bursie. Samochód trafi do polskich salonów sprzedaży jesienią 2012 roku.