- Trophy ma m.in. mocniejszy silnik i wszelkie możliwe dodatki z oferty Megane R.S.
- W procesie rozwoju tego modelu brał udział Nico Hülkenberg, kierowca F1 z zespołu Renault Sport
- Warianty Trophy pojawiają się od 2005 roku, czyli od debiutu pierwszego Megane II R.S.
Na pierwszym miejscu jest oczywiście wyższa moc nowego silnika 1.8 turbo, która wzrosła o 20 KM. Niby niewiele, ale dzięki temu osiągnięto działający na wyobraźnię pułap 300 KM. Choć właściciele Seata Leona Cupry R, Volkswagena Golfa R (mają po 310 KM) i Hondy Civic Type-R (320 KM) nadal będą mogli się przechwalac, że ich auta są mocniejsze. Nie dla każdego ma to jednak aż takie znaczenie. Wrócmy do francuskiej nowości.
W Trophy zwiększono także maksymalny moment obrotowy - z 390 Nm do 400 lub 420 Nm (zależy od skrzyni biegów). Tak jak w „zwykłym” Megane R.S. do wyboru mamy ręczną lub automatyczną, dwusprzęgłową przekładnię z łopatkami przy kierownicy (obie sześciostopniowe).
Modyfikacje objęły turbosprężarkę (poprawiono jej wydajność) i układ wychowy, który został wyposażony w automatycznie sterowany zawór mechaniczny. Po jego otwarciu zmniejsza się opór i spaliny są odprowadzane bezpośrednio do wydechu, co przyczynia się także do uzyskania bardziej rasowego, donośniejszego brzmienia.
Osiągi poprawiły się nieznacznie. Trophy przyspiesza od 0 do 100 km/h o 0,1 s szybciej niż standardowy R.S. (5,7 s). Prędkość maksymalna wzrosła z 255 do 260 km/h.
Renault Megane R.S. Trophy – dla najbardziej wymagających
Wariant Trophy seryjnie wyposażono we wszystkie dodatki, które za dopłatą można zamówić w nowym Megane R.S., by jeszcze skuteczniej pokonywać ciasne zakręty. Na liście znalazły się: układ czterech kół skrętnych i wyczynowe zawieszenie Cup ze sztywniejszymi stabilizatorami poprzecznymi (o 10%) oraz twardszymi amortyzatorami i sprężynami (o 25 i 30%), a także samoblokujący mechanicznym mechanizm różnicowy Torsen.
Znakiem rozpoznawczym zawieszenia Cup są polakierowane na czerwono zaciski. To jednak nie wszystko. Megane R.S. Trophy otrzymało ponadto dwumateriałowe tarcze hamulcowe (aluminiowo-żeliwne), które zmniejszyły masę nieresorowaną na każdym kole o 1,8 kg i lepiej rozprowadzają ciepło podczas intensywnego hamowania.
Zadbano również o odpowiednie opony (Bridgestone Potenza S001), które założono na 19-calowe obręcze kół o specjalnym wzorze Jerez. W 2019 roku w ofercie pojawią się nowe lekkie obręcze Fuji, które pozwolą zmniejszyć masę każdego koła o 2 kg z oponami Bridgestone Potenza S007, które mają być trwalsze i zapewniać jeszcze lepszą przyczepność do nawierzchni.
Zmiany wizualne są niewielkie. Poza wspomnianymi felgami, na przedniej listwie aerodynamicznej pojawiło się oznakowanie „Trophy”. Przygotowano także specjalny lakier nadwozia Żółty Sirius (pozostałe kolory również są dostępne). Z kolei we wnętrzu samochodu zamontowano foteli Recaro z tapicerką z Alcantary, kierownicę pokrytą perforowaną skórą i Alcantarą oraz system telemetryczny R.S Monitor (wszystkie dodatki można dokupić w standardowym R.S.-ie).
Renault Megane R.S. Trophy – kiedy w salonach?
Najwyższa wersja Megane powinna być dostępna w polskiej ofercie pod koniec tego roku. Niestety, nie znamy jeszcze jej ceny. Dla przykładu standardowy model z 280-konnym silnikiem kosztuje od 124 900 zł. Tylko opisane wyposażenie, które znajdziemy w Trophy, kosztowałoby w Megane R.S. ponad 32 tys. zł.