Wprowadzenie hybrydy do Porsche 911 jest chyba nawet większym wydarzeniem niż przejście z silników chłodzonych powietrzem na chłodzone cieczą pod koniec lat 90.
Nie będzie to jednak zwykła hybryda nastawiona na oszczędzanie paliwa, choć układ oczywiście przyczyni się do tego podczas spokojnej jazdy. Porsche wspomina raczej o wysokich osiągach i zwiększonej dynamice, którą zapewni elektryk wspomagający silnik spalinowy.
Podczas prac rozwojowych staraliśmy się niczego nie pozostawić przypadkowi i przetestowaliśmy nowe 911 w najróżniejszych warunkach na całym świecie, od przenikliwego zimna po palący upał, jak miało to miejsce w trakcie końcowych etapów testów w Dubaju. Nowe 911 z łatwością radziło sobie nawet z najtrudniejszymi wyzwaniami – niezależnie od tego, czy chodziło o duże obciążenie układu napędowego w wymagających warunkach górskich serpentyn, czy o jazdę w gęstym ruchu miejskim. W sumie w fazie rozwojowej nasi inżynierowie i kierowcy testowi przejechali ponad 5 milionów kilometrów
- powiedział Frank Moser, wiceprezes Porsche ds. linii modelowych 911 i 718.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoHybrydowe Porsche 911 jeszcze szybsze
Program testowy odbywał się oczywiście również na słynnym torze Nürburgring. Kierowca wyścigowy Jörg Bergmeister w hybrydowej "911-tce" pokonał jego okrążenie w czas 7:16,934 min, czyli aż o 8,7 s szybciej niż odpowiadającym jej poprzednikiem.
Producent zaznaczył, że testowy egzemplarz był wyposażony w standardowe opony drogowe oraz w zestaw aerodynamiczny z nieruchomym tylnym spojlerem, który już od kilku generacji jest dostępny jako opcja.
Mamy większą przyczepność i znacznie wyższą moc, a spontaniczna reakcja hybrydowego napędu o wysokich osiągach stanowi wielką zaletę
- podsumował Bergmeister.
Światowa premiera hybrydowego Porsche 911 odbędzie się 28 maja o godz. 15:00. Będzie ją można śledzić przez internet na wszystkich kanałach marki. Wtedy poznamy szczegóły o nowym napędzie, w tym moc, moment obrotowy i czasy przyspieszeń, które wszystkich najbardziej interesują.