Podobnie wygląda klasyfikacja według marek. Z tą różnicą, że na trzecim miejscu znalazła się Toyota, a tuż za nią - Opel. Udział w rynku Fiata wynosi 24,3 proc. (10-proc. spadek), Renault 14,7 proc. (wzrost o 11 proc.), Toyoty 13,8 proc. (spadek o 13,4 proc.). W 2006 roku sprzedaż 3-drzwiowych hatchbacków wyniosła 1323 sztuki - to o 41 proc. mniej niż w styczniu 2005 roku. Hatchbacki 5-drzwiowe w tym samym czasie znalazły 8003 nabywców. Średnia ważona cena aut z tego segmentu wyniosła w styczniu br. 40, 7 tys. zł. Rok temu była o 200 zł wyższa.- Klienci najczęściej wybierają z nadwoziem 3-drzwiowym małe, tanie samochody miejskie. Z pierwszej dziesiątki najpopularniejszych hatchbacków tylko 3 modele nie są już oferowane z rocznika 2005. Renault Clio oprócz rabatu gotówkowego dostępne jest z kredytem 70/30 lub 80/20. Opel Corsa - najtańsza "trzydrzwiówka" z roku 2005 - kosztuje 29,2 tys. zł. Więcej: http://www.samar.pl