aut klasy średniej, to przeszło o 23,1 proc. mniej niż w 2004 roku. Udział tej grupy samochodów w rynku krajowym przekracza obecnie 16,1 proc. Na ofertę segmentu składa się ponad 30 modeli 26 producentów - w zdecydowanej większości europejskich.Ofertą promocyjną objęto teraz wszystkie modele stanowiące czołówkę segmentu. Wysokie rabaty dotyczą rocznika 2005. Najwięcej można zaoszczędzić, kupując CitroĎna C5, Renault Lagunę lub Seata Toledo. Niektóre firmy proponują dodatkowe wyposażenie gratis (Toyota - czujnik parkowania i alarm) lub w atrakcyjnej cenie. Bogata jest oferta finansowa (kredyty, leasing, ubezpieczenie).Liderem segmentu pozostaje Skoda Octavia (9937 sprzedanych egzemplarzy w 2005 r.). Rosnącą popularnością cieszą się również droższe modele klasy średniej: Subaru Legacy (18 lokata, 312 sztuk), Saab 9-3 (22 miejsce, 145 aut) czy BMW serii 3 (13 lokata, 663 auta). Więcej: http://www.samar.pl