Na torze ADAC pod Berlinem Skoda przedstawiła swój team, który wystartuje w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Młody kierowca – Mikołaj Marczyk miał okazję pokazać, co już potrafi. Mimo młodego wieku i krótkiego stażu Mikołaj daje sobie radę. W rajdach jeździ z sukcesami od dwóch lat (Hondą Civic Type R oraz Subaru), wcześniej startował w zawodach kartingowych.
Jego pilotem został Szymon Gospodarczyk – zawodnik z dłuższym stażem (jeździ od 2005 r.) i doświadczeniem w rajdach.
Skoda udostępniła im samochód, który jest marzeniem wielu rajdowców – Skodę Fabię R5 3. generacji. To jeden z najbardziej utytułowanych samochodów rajdowych. Fabia R5 ma silnik turbo o pojemności 1.6 litra o mocy 300 KM, moment obrotowy wynosi 420 Nm. Auto ma napęd na 4 koła, 5-stopniową przekładnię sekwencyjną, mechaniczny dyferencjał z przodu i z tyłu. Fabia R5 jest bardzo odchudzona – waży (z klatką) 1230 kg. Auto zostało przygotowane przez specjalny dział Skoda Motorsport w Czechach. Obsługą zajmuje się zespół słowackich mechaników. Cena Fabii R5 gotowej do rajdów to ok. milion złotych.
Team Skody wystartuje w całym cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (siedem rund, czego 5 na asfaltach i 2 na szutrach) oraz w Rajdzie Barbórka.
Tomasz Porowski – dyrektor Skoda Polska podkreśla, że udział teamu Skody w RSMP to krok w kierunku umocnienia wizerunku marki, nawiązanie do rajdowych tradycji czeskiej marki, a celem teamu w tym roku jest miejsce na podium Mistrzostw Polski w klasyfikacji generalnej. Jednocześnie Skoda podjęła nowy projekt szkoleniowy – Akademia RS, gdzie kierowcy będą doskonalić swoje umiejętności na modelach usportowionych RS.
Fabia R5 – 3994 mm długości, masa 1230 kg, 300 KM mocy
Skoda Fabia R5 podczas jazd testowych na torze ADAC pod Berlinem
Skoda Fabia R5 podczas jazd testowych na torze ADAC pod Berlinem
Skoda Fabia R5 podczas jazd testowych na torze ADAC pod Berlinem
Skoda Fabia R5 podczas jazd testowych na torze ADAC pod Berlinem
Mikołaj Marczyk – lirowca Skody Fabii R5