Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Tak testuje się nową drogę, zanim pojadą nią kierowcy. Wielkie ciężarówki zaparkowały

Tak testuje się nową drogę, zanim pojadą nią kierowcy. Wielkie ciężarówki zaparkowały

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych lubi dzielić się z nami wieloma ciekawostkami z budowy dróg. Tym razem pokazano wielkie ciężarówki, które zaparkowały na budowie. Ważyły w sumie aż 160 ton, a ich zadaniem było... stanie w miejscu.

Test wytrzymałość obiektu na DK45
Test wytrzymałość obiektu na DK45Źródło: GDDKiA
  • Tajemnicze wielkie ciężarówki o łącznej masie 160 ton zaparkowały na budowanej drodze i ją zablokowały. To jednak żaden protest. Ciężarówki stanęły, żeby sprawdzić wytrzymałość kluczowego obiektu inżynierskiego
  • GDDKiA pokazała jak testuje się drogi, zanim zostaną oddane kierowcom.
  • Rozbudowa DK45 ma się zakończyć w drugiej połowie roku. Na razie kierowców czekają objazdy i utrudnienia
  • Zachęcamy do oddawania głosów w ankiecie, która znajduje się pod artykułem

Fotograf Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrał się w tym tygodniu na rozbudowę drogi DK45 i kluczowy na tej trasie obiekt inżynierski. Zakończenie prac na odcinku Krapkowice - Rogów Opolski planowane jest na drugą połowę 2025 roku. Inwestycję realizuje firma Duna Polska za kwotę blisko 73 mln zł. Na placu budowy doszło do ważnych testów, a GDDKiA pozwoliła nam zajrzeć za kulisy.

Przeczytaj także: Mrugniesz i jest kolejny. Odcinkowy pomiar prędkości na A1 już działa. Aż 14 km! A to nie jedyna nowość

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Tak testuje się drogi w Polsce. Wielkie ciężarówki o łącznej masie 160 ton

W ramach rozbudowy drogi krajowej nr 45 pomiędzy Krapkowicami a Rogowem Opolskim, nowo wybudowany wiadukt przeszedł dzisiaj próby obciążeniowe. Na obiekcie inżynierskim zaparkowano pięć ciężarówek o łącznej wadze 160 ton, by sprawdzić jego wytrzymałość. To niezbędny krok przed złożeniem wniosku o pozwolenie na użytkowanie.

Przeprowadzone pomiary mają na celu potwierdzenie jakości wykonanych prac oraz wytrzymałości konstrukcji. Specjaliści skupili się na szczegółowym badaniu przemieszczeń, ugięć i ewentualnych osiadań poszczególnych elementów wiaduktu. Obecnie trwa analiza wyników tych badań. Nowy obiekt ma długość 27,3 m i szerokość 11,1 m.

Testy obciążeniowe możecie obejrzeć w poniższej galerii:

Rozbudowa DK45. Garść istotnych informacji dla kierowców

W związku z trwającymi pracami drogowymi, kierowcy muszą liczyć się z tymczasowymi organizacjami ruchu. Na głównym ciągu DK45 występuje ruch wahadłowy w miejscu przebudowy skrzyżowania. Podobne zmiany dotyczą innych fragmentów trasy, gdzie wprowadzono objazdy i ruch wahadłowy, szczególnie na wysokości budowanego wiaduktu.

Przeczytaj także: Włączyłem funkcję Google Maps, która w Niemczech jest nielegalna. Oj, było warto

Na odcinku drogi trwają prace związane z układaniem podbudowy z kruszywa oraz bitumicznej. Ekipy budowlane zajmują się również instalacją kanalizacji deszczowej, budową przepustów drogowych i przejść dla zwierząt. Montowane są ekrany akustyczne oraz infrastruktura elektryczna niezbędna do oświetlenia drogowego.

Zakończenie modernizacji DK45 przyniesie kierowcom wzmocnienie konstrukcji drogi oraz podniesienie nośności do 11,5 t/oś. Droga otrzyma przekrój 2+1 na około 4 km. Oprócz wiaduktu nad linią kolejową, rozbudowane zostaną dwa skrzyżowania. W projekcie uwzględniono również budowę chodników, kanałów technologicznych i kanalizacji deszczowej, a także elementy zwiększające bezpieczeństwo ruchu.

Powiązane tematy:DrogiGDDKiAbudowa drogi
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków