Już w lutym 2017 roku fabryka Toyoty w Jelczu-Laskowicach, która produkuje obecnie silniki Diesla o pojemnościach 1,4, 2,0 i 2,2 litra, doda do swojej oferty silnik benzynowy 1,5 litra. Natomiast dwa lata później zostanie uruchomiony montaż zupełnie nowej dwulitrowej jednostki napędowej.
Z kolei zakłady japońskiego koncernu, mieszczące się w Wałbrzychu, w 2018 roku rozpoczną produkcję przekładni do napędów hybrydowych, odpowiedzialnej za koordynację współdziałanie napędu elektrycznego i silnika spalinowego. Przekładnia z Wałbrzycha, która obecnie jest jeszcze importowana z Japonii, będzie współpracowała z silnikiem o pojemności 1,8 litra w zespole napędowym montowanym we wszystkich sprzedawanych w Europie hybrydowych modelach Toyota Auris i Auris Touring Sports. Przekładnia polskiej produkcji trafi również do nowego, hybrydowego crossovera C-HR.
Cieszymy się, że możemy wprowadzić produkcję dodatkowych silników benzynowych oraz napędów hybrydowych do serca Europy – do Polski, gdzie nasze fabryki i ich pracownicy osiągają doskonałe wyniki w zakresie jakości i konkurencyjności” – powiedział Johan van Zyl, Prezes i CEO Toyota Motor Europe.
Toyota Motor Manufacturing Poland w Wałbrzychu - najważniejsze fakty
- utworzona w 1999 roku
- start produkcji w 2002 roku
- produkcja silników benzynowych 1,0 l do modeli Aygo i Yaris oraz manualnych skrzyń biegów do silników 1,0 l –1,8 l do modeli Auris, Avensis i Corolla
- możliwości produkcyjne 720 tys. skrzyń biegów i 371 tys. silników
- poziom produkcji w 2015 r. – 410 tys. skrzyń biegów i 220 tys. silników
- zatrudnienie 1500 pracowników stałych
Toyota Motor Industries Poland w Jelczu-Laskowicach - najważniejsze fakty
- utworzona w 2002 roku
- start produkcji w 2005 roku
- produkcja silników Diesla 1,4 l D-4D do Toyoty Yaris, Auris, Corolla oraz 2,0 l i 2,2 l D-4D do Toyoty Auris, Avensis, Verso
- możliwości produkcyjne 180 tys. silników
- poziom produkcji w 2015 r. – 75,5 tys. silników
- zatrudnienie 500 pracowników stałych
W nawiązaniu do decyzji o nowych projektach inwestycyjnych w polskich fabrykach koncernu oraz do faktu, że oba zakłady – poprzez wytwarzanie silników benzynowych – będą realizowały podobny profil produkcji, Toyota poinformowała również o planowanym połączeniu obu przedsiębiorstw w jedną organizację. Będzie ono sfinalizowane z końcem obecnego roku finansowego, tj. 31 marca 2017 roku, a nowa firma przyjmie nazwę Toyota Motor Manufacturing Poland.