W szerokiej ofercie układów napędowych Golfa znalazło się też miejsce na hybrydę plug-in. Chętni na takie rozwiązanie muszą na razie „zadowolić się” 7. generacją kompaktu – najnowszy Golf VIII w wersji hybrydowej pojawi się w 2020 r. W nowym modelu zastosowanie znajdą też układy mild hybrid, czyli z instalacją 48-woltową. Obecny Golf GTE jest dostępny jako 5-drzwiowy hatchback z bogatym wyposażeniem (cena po rabacie wyprzedażowym: od 147 590 zł).
Golf GTE korzysta z baterii litowo-jonowej o pojemności 8,7 kWh, która pozwala na pokonanie w trybie elektrycznym nawet 46 km. Gdy bateria się wyczerpie, można doładować ją z domowego gniazdka lub ze stacji wallbox (gniazdo Type 2). Potrwa to (zależnie od dostępnej mocy) od 2 godz. i 15 min do 3 godz. i 45 min. Akumulator znalazł się pod kanapą, zaś zbiornik paliwa – za tylną osią. Wnętrze ma klasyczne rozmiary, bagażnik stracił nieco pojemności – od 272 do 1162 l.
Dodatkowe możliwości samochodu skrywają się w kilku przyciskach, umieszczonych przy dźwigni zmiany biegów: użycie trybu GTE aktywuje oba silniki (spalinowy i elektryczny) i jest gwarancją oszałamiających osiągów. Z kolei przycisk „E-MODE” uruchamia tryb elektryczny. Z zewnątrz auto wyróżnia się niebieską listwą ozdobną z napisem „GTE” i sportowym zderzakiem. W wyposażeniu znajdują się też specjalne 17-calowe alufelgi – wzór „Rio de Janeiro”.
VW Golf GTE – dane techniczne:
Silniki | t.benz. 1.4/R4/16V + elektryczny |
Moc silnika benzynowego | 150 KM |
Moc silnika elektrycznego | 102 KM |
Moc systemowa | 204 KM |
Maks. moment obrotowy (silnik benzynowy) | 250 Nm |
Napęd | na przednią oś |
Skrzynia biegów | automatyczna, 6-biegowa (DSG) |
Dł./szer./wys. | 4276/1799/1484 mm |
Akumulator | litowo-jonowy, 8,7 kWh |
Średnie spalanie | 2,0 l i 13,5 kWh na 100 km |
Prędkość maks. | 222 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,6 s |
Emisja CO2 | 45 g/km |
Cena | od 159 590 zł – teraz Golf GTE jest dostępny z rabatem 12 000 zł w ramach wyprzedaży! |
Galeria zdjęć
Gniazdo do ładowania akumulatora jest umieszczone pod znaczkiem VW
Deska rozdzielcza znana z "klasycznych" wersji Golfa, ale z dodatkami typowymi dla odmiany GTE.
VW Golf GTE, czyli hybryda typu plug-in.