W szerokiej ofercie układów napędowych Golfa znalazło się też miejsce na hybrydę plug-in. Chętni na takie rozwiązanie muszą na razie „zadowolić się” 7. generacją kompaktu – najnowszy Golf VIII w wersji hybrydowej pojawi się w 2020 r. W nowym modelu zastosowanie znajdą też układy mild hybrid, czyli z instalacją 48-woltową. Obecny Golf GTE jest dostępny jako 5-drzwiowy hatchback z bogatym wyposażeniem (cena po rabacie wyprzedażowym: od 147 590 zł).

Golf GTE korzysta z baterii litowo-jonowej o pojemności 8,7 kWh, która pozwala na pokonanie w trybie elektrycznym nawet 46 km. Gdy bateria się wyczerpie, można doładować ją z domowego gniazdka lub ze stacji wallbox (gniazdo Type 2). Potrwa to (zależnie od dostępnej mocy) od 2 godz. i 15 min do 3 godz. i 45 min. Akumulator znalazł się pod kanapą, zaś zbiornik paliwa – za tylną osią. Wnętrze ma klasyczne rozmiary, bagażnik stracił nieco pojemności – od 272 do 1162 l.

Dodatkowe możliwości samochodu skrywają się w kilku przyciskach, umieszczonych przy dźwigni zmiany biegów: użycie trybu GTE aktywuje oba silniki (spalinowy i elektryczny) i jest gwarancją oszałamiających osiągów. Z kolei przycisk „E-MODE” uruchamia tryb elektryczny. Z zewnątrz auto wyróżnia się niebieską listwą ozdobną z napisem „GTE” i sportowym zderzakiem. W wyposażeniu znajdują się też specjalne 17-calowe alufelgi – wzór „Rio de Janeiro”.

VW Golf GTE – dane techniczne:

Silniki t.benz. 1.4/R4/16V + elektryczny
Moc silnika benzynowego 150 KM
Moc silnika elektrycznego 102 KM
Moc systemowa 204 KM
Maks. moment obrotowy (silnik benzynowy) 250 Nm
Napęd na przednią oś
Skrzynia biegów automatyczna, 6-biegowa (DSG)
Dł./szer./wys. 4276/1799/1484 mm
Akumulator litowo-jonowy, 8,7 kWh
Średnie spalanie 2,0 l i 13,5 kWh na 100 km
Prędkość maks. 222 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,6 s
Emisja CO2 45 g/km
Cena od 159 590 zł – teraz Golf GTE jest dostępny z rabatem 12 000 zł w ramach wyprzedaży!