• Arteon i Tiguan eHybrid bazują na napędzie z silnikiem benzynowym 1.4 TSI
  • Volkswagen deklaruje zasięg od 57 km (Arteon Shooting Brake) do 59 km (Arteon) w przypadku jazdy wyłącznie na prądzie (Tiguanem pokonamy do 50 km)
  • W gamie debiutuje też najmocniejszy Arteon R (w obu wersjach nadwoziowych) z silnikiem 2,0 l o mocy 320 KM

Ciąg dalszy elektryfikacji w Volkswagenie. Hybrydowy napęd z dobrze znanym benzynowym silnikiem TSI o pojemności 1,4 l trafia do Arteona (także w odmianie Shooting Brake) i Tiguana. Na więcej mocy mogą liczyć nabywcy popularnego SUV-a. Tiguan eHybrid dostępny jest bowiem w wersji o mocy 245 KM. W przypadku Arteona eHybrid moc ograniczono do 218 KM. Żadnych różnic nie ma zaś w przypadku momentu obrotowego. Bez względu zatem na to, co wybierzemy, uzyskamy 400 Nm.

Samochody różnią się także osiągami. Tak kluczowy zasięg w trybie elektrycznym jest większy w Arteonie. Volkswagen deklaruje zasięg od 57 km (Arteon Shooting Brake) do 59 km (Arteon). Tiguanem pokonamy zaś nie więcej niż 50 km. Prędkość maksymalną ograniczono do 130 km/h w trybie elektrycznym.

Volkswagen Arteon R - wisienka na torcie

Prócz odmian hybrydowych w gamie Volkswagena pojawiło się coś jeszcze. Zmodernizowany Arteon w obu wersjach nadwoziowych wzbogacił się jeszcze o usportowioną odmianę R co oznacza 320 KM mocy z dwulitrowego silnika EA888 evo4. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Wystarczy jednak zamówić opcjonalny pakiet R Performance, by Arteona rozpędzić do 270 km/h. Za pozycję opisaną w cenniku jako „przesunięcie elektronicznej blokady maksymalnej prędkości” należy zapłacić 6380 zł.

Wśród nowych modeli najtańszy jest Tiguan eHybrid. Cennik zaczyna się od 161 090 zł. W przypadku hybrydowego Arteona trzeba przygotować 199 190 zł (kombi droższe o 5 tys. zł). Arteon w wydaniu R wyceniono na 249 090 zł (dopłata do kombi wynosi wówczas 6 tys. zł).

Ładowanie formularza...