W Volvo XC60 pojawi się system informacyjno-rozrywkowy nowej generacji, który zapewnia kierowcom lepszą personalizację i łączność, a którą dodatkowo ulepsza wprowadzenie zupełnie nowego pakietu usług cyfrowych.
Jeden z ważniejszych elementów systemu to dostęp do aplikacji i usług Google'a, które można obsługiwać bez użycia rąk za pomocą Asystenta Google. Ponadto w ich składzie znajdzie się nawigacja oparta o mapy Google oraz szeroka oferta natywnych aplikacji samochodowych aktywowanych za pośrednictwem Google Play.
Kierowcy, którzy zapiszą się do usług cyfrowych, uzyskają dostęp do wszystkich usług i funkcji oferowanych w pakiecie. Cały sprzęt potrzebny do uruchomienia znajduje się już w samochodzie, a wszystkie wymagane dane zawarto w pakiecie.
Volvo XC60 po liftingu - drugie po XC40
Volvo Car Group jest pierwszą firmą, która połączyła siły z Googlem w celu zintegrowania systemu informacyjno-rozrywkowego opartego na Androidzie z wbudowanymi aplikacjami i usługami Google. Pierwszym modelem, który będzie miał na pokładzie nowe rozwiązania, stanie się elektryczne Volvo XC40 Recharge.
Z kolei Volvo XC60 będzie kolejnym krokiem we wdrażaniu systemów informacyjno-rozrywkowych opartych na systemie Android w samochodach Volvo, a tym samym uczyni auto jeszcze bardziej przyjazne kierowcy.
Volvo XC60 po liftingu – bezpieczeństwo i kosmetyka
Volvo XC60 wyposażono w najnowszą platformę czujników Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), czyli system radarów, kamer i czujników ultradźwiękowych. Umożliwia to rozwój i wdrażanie aktywnych systemów bezpieczeństwa, takich jak wykrywanie innych użytkowników dróg, automatyczne hamowanie i unikanie kolizji.
Wprawdzie główne udoskonalenia wprowadzono w technice Volvo XC60, ale projektanci zdecydowali się również na subtelne zmiany w wyglądzie zewnętrznym – nowa atrapa chłodnicy, inny przedni zderzak oraz nowy kolor nadwozia czy wzory kół. Z kolei we wnętrzu można wybrać nowe wzory i kolory tapicerek, które zwiększyły możliwości personalizacji pojazdu.
Volvo XC40 po liftingu - kiedy w salonach?
Model z wprowadzonymi zmianami będzie już modelem roku 2022, a produkcja seryjna samochodu w tej postaci rozpocznie się w maju 2021 r.
Volvo XC60 jest hitem sprzedaży szwedzkiej marki od ponad dekady. W latach 2009-2020 na całym świecie sprzedano ponad 1,68 mln egzemplarzy kompaktowego SUV-a. Tylko w 2020 r. XC60 nabywców znalazło prawie 200 tys. sztuk, co stanowiło prawie 29 proc. całkowitej sprzedaży Volvo. Pod względem udziału w rynku to najpopularniejszy samochód w europejskim segmencie średniej wielkości SUV-ów premium, a ponadto należący do pierwszej piątki tego typu aut na świecie.