Automatyczne wzywanie pomocy działa nie tylko na zachodzie Europy, ale także w Polsce. Układ eCall okazał się bardzo przydatny nieopodal Szczuczyna, gdzie kierowca samochodu elektrycznego marki Tesla z niewyjaśnionych przyczyn zjechał na łuku drogi na remontowany odcinek drogi ekspresowej S61.

Zjazd na plac budowy skończył się źle nie tylko dla samochodu (na zdjęciu widoczne są dość poważne uszkodzenia części przedniej, kół i zawieszenia), ale i pasażerów. Najbardziej ucierpiała ośmioletnia dziewczynka, która odniosła m.in. obrażenia twarzy i kończyny dolnej. Na szczęście nie musiała długo czekać na pomoc, gdyż Tesla automatycznie powiadomiła służby o wypadku drogowym. Przybyły na miejsce lekarz zdecydował o przetransportowaniu dziewczynki śmigłowcem Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Nie obyło się bez podziękowań. Ratownicy wyrazili bowiem uznanie dla podróżnych z innych samochodów, którzy ruszyli na pomoc poszkodowanym, zanim na miejsce dotarli strażacy, policja i pogotowie.