Geely odnotowało w pierwszych sześciu miesiącach 2019 roku zysk netto w wysokości 4,01 mld juanów (568,5 mln dolarów). W ubiegłym roku o tej porze osiągnięto wynik 6,67 mld juanów, czyli ponad połowę.

Całkowity przychód za pierwszą połowę roku wyniósł 47,5 mld juanów. W 2018 roku w tym samym okresie do ksiąg wpisano 53,7 mld juanów.

Powodem tak słabych wyników jest spadek sprzedaży. Geely sprzedało w pierwszym półroczu ponad 651 tys. samochodów, czyli ok. 15 proc. mniej niż w 2018 roku. Spora w tym zasługa gorszych nastrojów na rynku Chińskim. W lipcu sprzedaż samochodów w Chinach spadła o 4,3 procent. Był to już trzynasty miesiąc z rzędu, w którym państwo środka odnotowało spadek popytu na nowe samochody.