Za 1,2 miliona dolarów pewien entuzjasta Porsche sprawił sobie wyjątkowy samochód, który Porsche Classic zbudowało dla Porsche Club of America (PCA). Auto powstawało przez ponad dwa i pół roku, a bazą dla niego była używana 911-ka Carrera (Typ 996) z 1998 r. Gotowy egzemplarz był jednym z wystawionych na aukcji, która odbyła się w ramach obchodów 75-lecia Porsche Cars North America.
Podczas wydarzenia w domu aukcyjnym Broad Arrow pod młotek trafiło łącznie 75 unikatów Porsche. Wśród kolekcjonerskich modeli oferowanych przez prywatnych właścicieli znalazły się m.in. 904 Carrera GTS z 1964 r., 962 z 1984 r. oraz 911 SC "Safari" Rally z 1980 r.
W przypadku naszego bohatera jednym ze źródeł inspiracji było Porsche 911 Sport Classic (997) wprowadzone na rynek w 2009 r. Produkcja tego specjalnego, limitowanego modelu była ograniczona do 250 sztuk, a samochód nie był w ogóle oferowany w USA.
Na liście elementów, po które sięgnięto podczas renowacji znalazły się te pochodzące z nowego 911 Sport Classic (992), który jeszcze wtedy był tajemnicą — był to m.in. kolor Sport Grey Metallic oraz środkowe panele siedzeń, których wyróżnikiem jest pleciona skóra ze wzorem przypominającym wygląd zębów psów rasy pepita. Dzięki temu ten wyjątkowy egzemplarz pokazał, co można osiągnąć w ramach nowego programu Porsche Classic "Sonderwunsch".
- Przeczytaj także: Porsche 959 – supersamochód, który wyprzedził swoją epokę
Oprócz koloru Sport Grey zewnętrznymi elementami wyróżniającymi Porsche 911 Classic Club Coupe są także m.in. jasnoszare i niebieskie akcenty, felgi Fuchs oraz tylny spojler nawiązujący stylem do modelu 911 Carrera RS 2.7 z 1972 r. Ponadto ten konkretny egzemplarz zmieniono pod względem technicznym. Układ napędowy 996 GT3 drugiej generacji pozwolił osiągnąć moc 280 kW (381 KM) z silnika o pojemności 3,6 l. Z GT3 pochodzą również hamulce i podwozie.