Prędzej czy później przenośna nawigacja samochodowa przejdzie do lamusa. Rywalem są nie tylko coraz lepsze smartfony z różnorodnymi aplikacjami nawigacyjnymi. Coraz atrakcyjniejsza staje się nawigacja wbudowana fabrycznie przez producentów samochodów. Firmy coraz chętniej powierzają projektowanie nawigacji, sprzedaż map i dostarczanie usług specjalistom takim jak TomTom. W Genewie holenderska firma pochwaliła się rozszerzeniem współpracy z Fiatem i dostarczaniem informacji o korkach i utrudnieniach do systemów Mercedesa i Toyoty.
Mercedes już latemZ informacji o korkach w ramach usługi HD Traffic już niebawem będzie można skorzystać w wybranych krajach Europy. W przypadku Mercedesa usługa zostanie uruchomiona latem tego roku w 12 krajach: Luksemburgu, Niemczech, Zjednoczonym Królestwie, Francji, Włoszech, Belgii, Hiszpanii, Holandii, Szwajcarii, Portugalii, Austrii i Danii. Będzie uruchamiana automatycznie w systemach Comand na okres trzech lat. Potem zapewne będzie można ją przedłużyć wykupując odpowiedni abonament.
Toyota: debiut w styczniu 2014W przypadku Toyoty na korzystanie z systemu HD Traffic trzeba będzie poczekać do początku przyszłego roku. W styczniu HD Traffic pojawi się w wielu krajach Europy. Wśród nich także w Polsce. Pozostałe państwa to Luksemburg, Andora, Austria, Belgia, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Gibraltar, Irlandia, Włochy, Liechtenstein, Monako, Holandia, Norwegia, Portugalia, San Marino, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Wielka Brytania, Watykan, Rosja, Grecja i Węgry.
System HD Traffic pojawi się w radiach nawigacyjnych Touch&GO, które dostarcza Harman. Z pewnością będzie dostępny w nowo sprzedawanych samochodach. Nie wiadomo natomiast, czy pojawi się w formie aktualizacji w dotychczas sprzedanych zestawach.
Fiat: Uconnect z nawigacją TomTomNowe radio nawigacyjne Uconnect Radio Nav przygotowane przez Fiata, Microsoft i firmę Continental zostanie wzbogacone o aplikację nawigacyjną i mapy TomTom. Podobnie jak w urządzeniach przenośnych w nawigacji będzie można skorzystać z danych statystycznych o natężeniu ruchu drogowego IQ Routes. Dostępne będzie również sterowanie głosowe (wybieranie adresów) oraz zaawansowany asystenta pasa ruchu przydatny na rozbudowanych skrzyżowaniach i węzłach drogowych.
Przygotowując nowe radio Fiat oparł się pokusie stosowania jak największej matrycy. Uconnect wyposażony jest w ekran 5 calowy ze sterowaniem dotykowym. Czy taka matryca okaże się wystarczająca w codziennym użytkowaniu? Jako pierwsi przekonają się o tym nabywcy Fiata 500L, który pierwszym samochodem w gamie Fiata wyposażonym w nowe radio multimedialne. Docelowo zestaw ma się pojawić we wszystkich samochodach z gamy włoskiej marki.