- Porsche nie zmieni zdania - Macan od 2026 r. będzie dostępny wyłącznie jako model elektryczny
- Producent zastanawia się jednak nad nowym SUV-em z napędem benzynowym lub hybrydowym
- Samochód prawdopodobnie powstałby przed 2030 r.
Niemcy oficjalnie potwierdzają: po 2026 r. Macan będzie jedynie w wersji elektrycznej. To zaskakująca decyzja, bo sukces Macana jest niezaprzeczalny – od momentu premiery w 2014 r. do klientów trafiło ponad 800 tys. egzemplarzy. Jednakże zgodnie z nowymi regulacjami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, Macan został wycofany z rynku europejskiego, a jego globalne pożegnanie z silnikami spalinowymi zaplanowano na rok 2026. Mimo spekulacji o możliwym pojawieniu się nowych wariantów z napędem benzynowym Porsche ucina takie plotki.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoSpalinowego Macana nie będzie, ale może pojawi się inny model, który będzie jak Macan
Chociaż Macan z napędem spalinowym odchodzi w zapomnienie, Porsche nie rezygnuje z segmentu SUV z tradycyjnymi silnikami. Niemiecki producent nie dość, że szuka rozwiązania, by modele elektryczne dostosować do hybryd i silników spalinowych, to, jak mówi motor1.com, rozważa też wprowadzenie nowej linii modelowej z napędem benzynowym i hybrydowym o gabarytach Macana.
Potencjalny nowy model zadebiutowałby jednak dopiero przed rokiem 2030, wyróżniając się świeżym designem, lecz zachowując charakterystyczne cechy Porsche. Możliwe, że nowy SUV skorzysta z synergii w ramach grupy Volkswagena i wykorzysta platformę Premium Platform Combustion (PPC), znaną z nowego Audi Q5. Tak zresztą było w przypadku spalinowego Macana.
- Przeczytaj także: To już jutro. Paliwo za 4,99 zł za litr. Wraca szalona promocja na benzynę i diesla
Porsche definitywnie idzie w elektryfikację, ale nie do końca
Porsche nie spoczywa na laurach w kwestii elektryfikacji – oprócz Macana, firma zapowiada elektryczne Cayenne. Ponadto, w planach jest większy, siedmiomiejscowy elektryk, który będzie pozycjonowany powyżej Cayenne.
Podsumowując, Porsche zdecydowanie podąża ścieżką elektryfikacji, jednocześnie nie rezygnując z rozwoju nowych modeli spalinowych i hybrydowych.