Macaron Mini EV produkowany jest przez firmę Wuling - lokalne joint venture amerykańskiego General Motors i chińskiego SAIC - i stanowi rozwinięcie rodziny elektrycznych maluchów, jakie zadebiutowały na rynku w lipcu 2020 r. Hong Guang Mini EV to obecnie najchętniej kupowane w Chinach nowe auta tego typu, szczególnie popularne wśród młodego pokolenia. Stąd też pomysł, by Macarona uczynić jeszcze bardziej młodzieżowym.
Przeczytaj też:
- Auto elektryczne bez tajemnic - pojemność baterii netto i brutto
- Smart Fortwo EQ - elektrowózek na (małe) zakupy
Do prac nad tym modelem Wuling zaprosił znaną designerską markę Pantone Universe i tak powstały specjalne dedykowane dla Macarona EV modne kolory nadwozia: Avocado Green, Lemon Yellow i White Peach Pink. Auto wymiarami może być porównywalne ze Smartem. Ma długość 2917 mm, szerokość 1493 mm, wysokość 1621 mm i rozstaw osi 1940 mm. We wnętrzu oferuje układ siedzeń 2+2 z rozkładanymi oparciami tylnej kanapy, dzięki czemu bagażnik można powiększać z kilku do 741 l (do linii dachu).
W wyposażeniu Macarona EV znajdziemy poduszkę powietrzną dla kierowcy, ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania, system monitorowania ciśnienia w oponach, układ ostrzegania pieszych przy niskich prędkościach, kamerę cofania i czujnik parkowania.
Źródłem napędu modelu jest silnik elektryczny o mocy 20 kW (27 KM) i momencie 85 Nm, który pozwala na rozpędzanie się do 100 km/h. Zasięg na jednym ładowaniu z gniazdka 220V zależnie od wybranej wersji wynosi od 120 do 170 km. Poziom energii w akumulatorach można monitorować zdalnie za pomocą dedykowanej aplikacji.
Dużym atutem Hong Guang Mini EV Macarona jest oczywiście cena, która w przeliczeniu złotówki zaczyna się od około 22 tys. zł za wersję bazową do 25,7 tys. zł za topową z większą baterią. Idziemy o zakład, że przy takich stawkach ten minielektryk miałby szansę na przekonanie do miejskiej elektromobilności także polską młodzież. Jeździlibyście?