Auto Świat Wiadomości Premiery Kia Stonic po liftingu i z nową energią

Kia Stonic po liftingu i z nową energią

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski

Kia poddała zabiegom odmładzającym swojego miejskiego crossovera. Stonic zyskał kosmetyczne zmiany w wyglądzie nadwozia, bardziej nowoczesne wnętrze oraz - podobnie jak zmodernizowany ostatnio Rio - odświeżoną paletę silników, w tym wersję z miękką hybrydą

Kia Stonic
Zobacz galerię (6)
Auto Świat / KIA
Kia Stonic

Kia Stonic ma już trzyletni staż rynkowy, podczas którego zdobyła sobie dużą popularność wśród klientów. Konkurencja jednak ma swoje wymagania, więc koreański koncern zdecydował się na odświeżenie małego crossovera. Pod względem stylistyki zakres wprowadzonych modyfikacji ma charakter mocno kosmetyczny. Nowe właściwie są tylko ledowe reflektory oraz 16-calowe alufelgi. W palecie kolorów wprowadzono dwa nowe: szary (Perennial Grey) i niebieski (Sporty Blue).

Przeczytaj też:

We wnętrzu kokpit dostał większy, 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego oraz 4,2-calowy wyświetlacz o lepszej rozdzielczości między zegarami. Nowy system multimedialny tak jak w poprzedniku współpracuje z Apple CarPlay i Android Auto, ale oferuje kilka dodatkowych funkcji, w tym np. informacje o natężeniu ruchu w czasie rzeczywistym, prognozę pogody, dane o dostępności miejsc parkingowych w wybranych lokalizacjach czy cenach paliw.

Na liście wyposażenia będą mogły znaleźć się takie systemy, jak m.in. asystent pasa ruchu, aktywny tempomat, monitor uwagi kierowcy czy system unikania kolizji z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Kia Stonic – nowa paleta silników

Odświeżony Stonic dostępny będzie ze zmodyfikowanymi silnikami z rodziny EcoDynamics+, a najważniejszą nowością będzie miękka hybryda z instalacją 48V z jednostką benzynową 1.0 T-GDI o mocy 120 KM lub 100 KM i inteligentną mechaniczną skrzynią biegów z elektrycznie sterowanym sprzęgłem. Zastosowany w niej rozrusznik-generator (MHSG) wspiera silnik benzynowy podczas przyspieszania i odzyskuje energię kinetyczną w trakcie hamowania, co wpływa na poprawę osiągów i zmniejszenie zużycia paliwa. W opcji silnik ten będzie oferowany z 7-stopniową skrzynią dwusprzęgłową 7DCT. Podobnie jak w modelu Rio paletę jednostek napędowych Stonica uzupełnią benzynowe wersje 1.2/84 KM z 5-biegowym „manualem” oraz 1.0/100 KM w wariancie z 6-stopniową skrzynią manualną (zastąpił przekładnię 5-biegową) lub 7-biegową DCT.

Kia Stonic – w salonach jesienią 2020

Odświeżona generacja koreańskiego crossovera trafi do salonów sprzedaży w Europie w po wakacjach. Ceny nie powinny być znacząco wyższe od obecnie oferowanych modeli, a to oznacza poziom od około 60 tys. zł.

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski