Dobre rzeczy przychodzą do tych, którzy na nie czekają. Jeśli to prawda, to już nie możemy się doczekać jazd nowym DS 4. Francuzi potrzebowali trzech lat, aby uświetnić następcą pierwszą generację swojego kompaktowego modelu (2012-2018). Podobnie jak następna Astra, samochód ten został zaprojektowany na platformie EMP2 koncernu PSA i będzie produkowany w zakładach Opla w Rüsselsheim. DS 4 wejdzie do sprzedaży jesienią, a niedawno koncern opublikował już jego kompletny cennik, który zaczyna się od kwoty 114 900 zł.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNowy DS 4 – styl, elegancja, wygoda
W porównaniu z poprzednikiem, nowy DS 4 nieco urósł. Długość 4,40 m oznacza, że przybyło mu 12 cm, szerokość 1,83 m to o 2 cm więcej, ale wysokość – 1,47 m jest o 3 cm mniejsza. Na żywo auto prezentuje się nawet lepiej niż na zdjęciach – niezwykle oryginalnie i zwraca na siebie uwagę. Duże wrażenie robi wnętrze. Kokpit jest równie wyjątkowy jak wygląd zewnętrzny i bardzo wysokiej jakości. Różne rodzaje skóry przeplatają się z aluminium i ładnymi wzorami. Na desce rozdzielczej dominują cyfrowe zegary i 10-calowy wyświetlacz dotykowy. DS podchodzi do kwestii infotainment w sposób szczególny. Oprócz obsługi głosowej, dotykowej i za pomocą gestów, system multimedialny może być również sterowany za pomocą oddzielnego 5-calowego ekranu dotykowego DS Smart Touch, który rozpoznaje pismo odręczne i gesty (machnięcie, zoom).
Przestrzeń z tyłu jest całkiem niezła jak na kompakt, z miejscem na nogi i głową wystarczającym nawet dla dorosłych. Bagażnik mieści do 470 litrów (plug-in 390 l), co jest dobrą wartością w tej klasie. Niestety, próg załadunkowy jest dość wysoki.
DS 4 – naszpikowany gadżetami
Przeczytaj też:
- DS 9 – dobra francuska sztuka
- Nowe DS 4 i DS 4 Cross – awangardowe rodzeństwo
- DS 7 Crossback E-Tense 4x4 – hybryda dla indywidualistów
Francuski samochód ma punktować nowinkami technicznymi. DS 4 może na przykład utrzymać pas ruchu lub dostosować prędkość na zakręcie. Kierowca musi jednak trzymać ręce na kierownicy. Nowością jest również sterowane kamerą aktywne podwozie. Droga i wszystkie ruchy samochodu są analizowane, a następnie amortyzatory są regulowane indywidualnie na każdym kole. Inna kamera umieszczona w osłonie chłodnicy działa w podczerwieni i identyfikuje pieszych i zwierzęta w odległości do 200 m w nocy lub o zmierzchu. W wyposażeniu może znaleźć się ponadto wyświetlacz head-up z funkcją rozszerzonej rzeczywistości, który pozwala pokazywać informacje o m.in. prędkości, wskazaniach nawigacji czy odtwarzanej muzyce bezpośrednio przed samochodem na wirtualnym ekranie o przekątnej aż 21 cali.
W hybrydzie plug-in o nazwie E-Tense, czterocylindrowy silnik o mocy 180 KM i silnik elektryczny o mocy 110 KM zapewniają moc 225 KM i moment obrotowy 360 Nm. Akumulator o pojemności 12,4 kWh umożliwia zasięg 50 km na napędzie czysto elektrycznym. Dostępne są również trzy silniki benzynowe o mocy 130, 180 lub 225 KM oraz diesel o mocy 130 KM. Za zmianę biegów zawsze odpowiada ośmiobiegowa skrzynia automatyczna.
Nowy DS 4 – naszym zdaniem
Nowy DS 4 zaskakuje swoim niezależnym wyglądem i bogatą technologią bezpieczeństwa. Jeśli szukasz czegoś niezwykłego w tym segmencie, znajdziesz to w tym pięknym francuskim samochodzie. Tym bardziej, że do wybór dostępnych wersji jest naprawdę spory. W gamie znajdziemy DS 4, DS 4 Cross, DS 4 Performance Line i limitowaną DS 4 La Première, każda w kilku poziomach wyposażenia.
Galeria zdjęć
Oryginalnie: duży grill, matrycowe reflektory LED, światła do jazdy dziennej sięgające aż do zderzaka.
Wąskie tylne światła dodatkowo podkreślają szerokość DS 4.
DS 4 wnosi styl i ekstrawagancję do klasy kompaktowej. Ceny od: 114 900 zł.
Nowoczesne: cyfrowy kokpit oraz wyświetlacz head- -up z projekcją na wirtualnym, 21-calowym ekranie przed samochodem i rozszerzoną rzeczywistością.
Z tylu komfortowa przestrzeń dla pasażerów.
Mała dźwignia „automatu” i przełącznik trybów jazdy na konsoli środkowej. Przyciski do sterowania szybami umieszczono na drzwiach.
Środkowy podłokietnik z uchwytami na smartfon i kubki oraz otworem do bagażnika.
Hybryda plug-in produkuje łącznie 225 KM i DS obiecuje zasięg do 50 kilometrów na napędzie elektrycznym.